Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo 244

Mateusz Nowakowski vel George; saabauto@tlen.pl, 16 lat temu
Silnik 2.4 D 82KM 60kW
Rok produkcji 1989
Przebieg: 273 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Volvo 244 2.4 D 82KM 60kW 1979-1993 - Oceń swoje auto
4,31
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Auto z rocznika 1989, oryginalny przebieg 253KKm, silnik D24. Kupiłem z rzekomo uszkodzoną głowicą, okazało się, że winą był pęknięty blok po przegrzaniu i dodatkowo po kolizji rozrządu. Zrobiłem remont silnika, zawieszenie naprawiłem profilaktycznie. Auto wspaniałe, ogromna ilość miejsca, 4 osoby z dużym bagażem podróżują tanio i komfortowo. Bardzo dobre właściwości jezdne, zwłaszcza na felgach 15'. Auto regularnie serwisowane odwdzięczy się maksymą: "prędzej Ci się znudzi niż zepsuje". Osiągi nie powalają na kolana, ale autem prawidłowo wyregulowanym można dość dynamicznie poruszać się w ruchu miejskim. Duża dostępność części w hurtowniach motoryzacyjnych a także z aut ściągniętych bądź rozłożonych na części sprawia, że 240-tka jest tania w eksploatacji. Do auta z silnikiem diesla, osprzęt i części pasują od Audi 100 oraz VW LT 28 - 35. Reasumując - wspaniały, bezpieczny i ponadczasowy przyjaciel rodziny. Na ulicy ludzie oglądają się za nim częściej niż za nowymi samochodami. Polecam każdemu miłośnikowi bezpiecznej i niezawodnej jazdy. Poza tym kanciastość ma swój niepowtarzalny urok :-)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Głowica w dieslu po przegraniu jest z marszu do naprawy - koszt około 1000zł.
Zawieszenie : Przy przebiegu powyżej 250Kkm zaczynają pocić się maglownice.
4,0
Całokształt
Fajne, ponadczasowe i bezawaryjne auto.
Wrażenia
4,0
Silnik
D24 - silnik rodem z VW, 82KM porządnie wyregulowane i ustawione (zera w rozrządzie, kąt wtrysku, wtryskiwacze i zawory) da nam wieeelką elastyczność i, jak na tak duże auto, sporą dynamikę do przemieszczania kanapy ważącej bez mała półtorej tony. Olej z odmy świadczy albo o przebiegu powyżej 500KKm, albo o źle wyregulowanych zaworach (wiąże się to też ze spadkiem mocy). Silniki te z założenia gdzieś podciekają, ale nie są to z reguły wycieki poważne ani mocne. Jedyne, do czego można się przyczepić to hałaśliwość przy prędkościach pow. 120km/h, ale nie jest to dotkliwy hałas.
4,0
Skrzynia biegów
Jeśli sprzęgło w porządku - biegi wchodzą lekko i precyzyjnie, naprawa mechanizmu zmiany biegów jest prosta. Pamiętać należy jednak, że zarówno skrzynie m46 jak i m47 zalewane są olejem ATF, nie przekładniowym!!
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie proste, bezawaryjne i toporne, żadnych zbędnych łączników, końcówek czy drążków. Tanie i łatwe w naprawie nawet pod blokiem :-) Jedyny ból to tarczopiasty z przodu w starszych modelach - wymiana tarczopiast to dość spory koszt jak na to volvo.
Komfort
5,0
Widoczność
Duże szyby, wąskie słupki i przemyślnie ustawione fotele - bardzo dobra widoczność, zarówno przez okna jak i w lusterkach.
4,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo wydajna nagrzewnica, ciepło robi się w środku bardzo szybko, nawet przy temp. zewnętrznej -15st. Nawiew pod fotelami to rewelacja dla pasażerów siedzących z tyłu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wysokie osoby mogą bez problemu odsunąć fotel i dopasować go do siebie, miejsca nie brakuje ani z przodu ani z tyłu.
3,0
Wyciszenie
W dieslu mogłoby być trochę lepsze. Przy prędkości pow 120km/h hałas daje się trochę we znaki, ale generalnie nie jest źle.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeśli dobrze wyregulowany - wykaże się ekonomią i spalaniem w trasie w granicach 6 litrów na 100km w 4 osoby z bagażem przy prędkości do 120km/h. W mieście - przy normalnej jeździe spalanie wychodzi w granicach 7.5 - 9.5 ltr/100km. Ceny części przyzwoite, rozrząd kpl. (pompa wody, pasek, rolka prowadząca) to koszt 350zł; uszczelka pod dekiel zaworów - 40zł, komplet filtrów - 70zł; klocki przód - 65zł; tarcze przód - 230zł/kpl.
5,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo dobry - tani i prosty w naprawie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Bezpieczniki starego typu (topikowe, ale podłużne) jeśli się spalą, nie zawsze są dostępne na stacjach, lampy tylne - drukowane taśmy upalają się przy nie kontaktującej masie przy wtyczce.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

On - zużycie paliwa dla silnika 2.4 D 82KM 60kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo 244