Karoseria
: Wielkość i przestronność wnętrza. Ciepło zimą i dobra wentylacja.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: Wycieraczki zdechły.
5,0
Całokształt
Kochany wozik, ale kosztuje.
Wrażenia
4,0
Silnik
Volvo 245 DL. Problemy z zasysaniem fałszywego powietrza, trzęsie. Dźwięk silnika jedyny w swoim rodzaju, od razu wiadomo, że to prawdziwe Volvo bez elektroniki. Odpala w każdych warunkach, oczywiście bez instalacji gównianego gazu LPG.
5,0
Skrzynia biegów
Stary trzybiegowy automat BW. Bez zastrzeżeń, choć brak kolejnego biegu powyżej 80 km/h. Kick down w zasadzie przy niższych prędkościach.
4,0
Układ jezdny
Znaczna różnica pomiędzy rozstawem kół przednich i tylnych powoduje duże problemy w koleinach ! Przechyły na zakrętach odpowiednio do wieku auta. Podskakuje na nierównościach - z tyłu sztywna oś!!
Komfort
5,0
Widoczność
Siedzi się wyżej niż we współczesnych samochodach, proste szyby i wąskie słupki nie ograniczają widoczności.
5,0
Ergonomia
To jest wzór dla współczesnych "pojazdów".(fiat. opel, vw)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szału nie ma, latem trochę brak klimatyzacji no i w kombi uchylanych okien za tylnym siedzeniem.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Największe kombi w europie; 2150 litrów bagażnika. Na tylnej kanapie w trzy osoby jednak trochę ciasno.
3,0
Wyciszenie
Słabo, ale odpowiednio do wieku.(1978 rok produkcji)
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Trzy biegowy automat nie może być ekonomiczny ( 10-13 l/100). Ceny oryginalnych części z kosmosu. ( w stosunku do innych wozów x 2)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak dbasz - tak masz !!!
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tylko tłumiki.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.1 107KM 79kW
[l/100km]