Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo 240 Kombi

Domin, 12 lat temu
Silnik 2.4 Diesel 79KM 58kW
Rok produkcji 1991
Przebieg: 262 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Volvo 240 Kombi 2.4 Diesel 79KM 58kW 1988-1993 - Oceń swoje auto
4,69
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Korozja
Silnik
5,0
Całokształt
Jejku, kocham to auto bardziej niż jakiekolwiek inne, jeśli dostępność i portfel pozwolą mam zamiar jeździć dwusetkami do końca życia. Tylko chciałbym przesiąść się na benzyniaka, tęsknię za jakimikolwiek osiągami, a wiem, że żywotność będę miał tę samą jeśli nie lepszą. W razie wątpliwości pomocą służy forum volvo244.pl.
Wrażenia
3,0
Silnik
Kultura pracy nie występuje - diesel rodem z VW LT, ale ma w sobie coś, za co można go lubić. Na pewno nie jest to przyspieszenie - ono też nie występuje. Elastyczność doskonała - ale tylko do 20km/h, potem zanika. Osiągi tego auta zakrawają na dowcip, ale ma to swoje zalety - spalanie jest śmiesznie niskie jak na półtoratonowe auto, koszty utrzymania nieduże (dzięki armii VW LT jeżdżących nadal po drogach), a w każdej wiosce jest majster który taki silnik naprawiał.
5,0
Skrzynia biegów
Pięciobiegowy manual o symbolu M47 nie sprawia żadnych problemów. Wersje czterobiegowe z nadbiegiem (M46) potrafią strajkować i nie włączać nadbiegu, ale tutaj problem nie występuje.
4,0
Układ jezdny
Wygodny jak kanapa, za to zupełnie nie nadaje się do jakiejkolwiek wyczynowej jazdy. Wszystko można oczywiście zmodyfikować, i to niedużym kosztem, ale w oryginalnej konfiguracji auto pływa jak głupie, ale bardzo przyzwoicie wybiera dziury i jest przewygodne.
Komfort
5,0
Widoczność
Dookoła same szyby, a dzięki przemyślnemu kształtowi karoserii mam pewność, że tam gdzie kończy się moja maska kończy się też auto. Dwusetka jest wzorcowa jak chodzi o takie rzeczy, doliczając sprawne wspomaganie kierownicy i napęd z tyłu parkuje się lepiej niż niejeden dużo mniejszy samochód.
5,0
Ergonomia
Wszystko w tym aucie jest podporządkowane ergonomii i bezpieczeństwu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
No halo, przecież to szwedzkie auto. To jakby pytać czy w kabriolecie nie będzie duszno ;)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pasażerowie z tyłu mają mniej miejsca niż można by się było spodziewać, ale nie jest źle. Z przodu można spać wyprostowanym na fotelu kierowcy :)
4,0
Wyciszenie
Oceniłbym najwyżej jak się da, gdyby nie głośność mojego silnika. W benzyniakach jest idealnie, tu trochę psuje to ocenę. Zaskakuje za to fakt, że auto o aerodynamice cegły tak mało hałasuje przy 110km/h.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Stary diesel to stary diesel. Zawsze pali tyle samo, w mieście, na trasie, z ładunkiem czy bez, szybko czy wolno, wszystko jedno :) Ceny części są dużo niższe niż powszechna opinia o nich, dostępność dobra, poziom skomplikowania na poziomie miotły, większość rzeczy robi się samemu bez żadnej fachowej wiedzy.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jeśli w tej chwili można kupić zdrową dwusetę za jakieś 4-5 tysięcy złotych, to ja poproszę od razu parę na zapas. Doskonale utrzymane egzemplarze potrafią kosztować nawet i trzy razy tyle i jestem w stanie to zrozumieć. Trupy kosztują niewiele ponad tysiąc złotych i też wbrew pozorom też potrafią jeździć dłużej niż się wydaje.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Moje auto z fabryki wyjechało wyposażone w centralny zamek i wspomaganie, więc nie miało żadnych drobiazgów żeby się psuły. Od zakupu dołożyłem parę oryginalnych Volvowskich bajerów i one też nie zawodzą.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Każde dwudziestoletnie auto wymaga minimum uwagi, ale to wymaga jej bardzo mało. Głowice często pękają jeśli się je przegrzeje, ale wystarczy na to uważać i problem z głowy. Nieobecność turbosprężarki owocuje żywotnością porównywalną z porządnymi Mercedesami. Jeśli auto ma wymieniany olej i filtry wtedy kiedy trzeba, a resztę płynów ustrojowych kontroluje się raz na jakiś czas, to nie robi się nic więcej. Problemem jest karoseria, która nie była cynkowana (z małymi wyjątkami) i atakuje ją korozja. Dotyczy to klap bagażnika (w kombi), tylnych nadkoli, wnęki koła zapasowego i progów. Szwedzi zabezpieczyli swoje auta lepiej niż konkurencja, ale po dwudziestu latach od zakończenia produkcji po tych zabezpieczeniach i tak nie ma już śladu. Benzynowe silniki przewyższają trwałością diesle o setki tysięcy kilometrów.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.4 Diesel 79KM 58kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo 240 Kombi