Silnik nie do zajechania przy regularnym serwisie, mój ma przejechane prawie 400 tyś, trzyma kopresje, nie ma luzów i nie bierze oleju. Jednostka bardzo elastyczna. Gdy rozleciał się docisk sprzęgła co unieruchomiło mi skrzynie na 4 biegu samochód nadawał sie do jazdy. W tym stanie jeździłem jeszcze 2 dnie po zakorkowanym Wrocławiu uzywając tylko jednego biegu, niestety do tyłu musiałem pchać... Części tanie, porównywalne do poldkax wspólczynnik 1.5 ale trzeba mieć dobre źródło dostępu - zaprzyjaźniona hurtownia.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia M47 jest uważana za jedną z najlepszych konstrukcji Volvo (chodz nie wiem czy do konca jest marki Volvo) tak czy siak daje radę. Jedynka trochę krótka ale reszta OK. Ja często startuje z 2 biegu.
3,0
Układ jezdny
Zawieszenie jest chyba najsłabsza stroną tego auta ale który samochód tak na prawdę wytrzymuje długo na polskich drogach - chyba tylko Unimog.
Komfort
3,0
Widoczność
Wąskie okna moze nie zapewniają super widoczności ale na pewno stanowią o pancernej urodzie tego modelu...
Do tyłu słabo, mam kombi i przy parkowaniu mam lekkiego stresssssa.
4,0
Ergonomia
Wszystko jest tam gdzie byc powinno pomimo, ze auto było projektowane na poczatku lat 70 Mi się podoba.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie jak na polsie warunki sprawiają sie wysmienicie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jest dobrze, z tyłu nie wiem bo nie siedziałem.
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
do 13l/100 km
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na razie nie zawiódł
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pękniety docisk podczas palenia gumy.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.3 115KM 85kW
[l/100km]