Zasadniczo w Volvo 240 nie nalezy zwracac uwagi na wiek. Wyboru nalezy dokonywac wylacznie na podstawie stanu technicznego samochodu. Jezeli bedzie zadbany i nie damy mu zmarniec, odwdzieczy sie dluga bezusterkowa eksploatacja.
Wyglad troche juz nie modny, ale komfort podruzowania a wszczegolnosci pojemnosc samochodu jest o niebo lepsza niz wiekszosc wspolczesnych samochodow.
Nie zpominac nalezy o bezpieczenstwie. Zreszta wystarczyc siasc za kierownice i wszystko bedzie jasne:)
Wrażenia
3,0
Silnik
100 koni na LPG nie uciagnie dynamicznie takiego pudla:) Ale fabryczne 160 osiaga (kszynka 4-ka)
4,0
Skrzynia biegów
Pewnie z nadbiegiem byloby lepiej, ale na 4 jezdzi sie od 40 do 160 kmh
4,0
Układ jezdny
Prowadzi sie jak wagon kolejowy. Ale pewnie i stabilnie o ile zawieszenie nie jest zaniedbane.
Komfort
5,0
Widoczność
Kombi - jak w szklarni.
4,0
Ergonomia
Bardzo wygodna i niespotykana w dzisiejszych samochodach pozycja za kierownica. Wszystko czytelne i na swoim miejscu.Gigantyczny bagaznik - kombi.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zima goraco, latem przy otwartych oknach zupelny brak przeciagow.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu doskonale (mam prawie 2 maetry i moge wyprostowac nogi). Z tylu gorzej, ale tam jezdzi tylko pies:) Gigantyczny bagaznik w kombi.
3,0
Wyciszenie
Aerodynamika drzwi od stodoly:)) Cicho nie jest, ale ujdzie. Zawsze mozna troche usprawnic.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silniki benzynowe paliwozerna, zwlaszcza gaznikowe. Najlepszym rozwiazaniem jest LPG, uwazac trzeba tylko na egzemplarze z wtryskiem K-jetronic. Gazownicy sie z zasady tego boja.
4,0
Stosunek jakość/cena
Ceny uzywanych egzemplarzy wachaja sie od 2000 do 20000 PLN. Dla kazdego cos sie znajdzie a i jakosc bedzie adekwatna do ceny:)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zalezy od egzemplarza i poprzednich wlascicieli.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W zasadzie jak w pkt. poprzednim. Silniki bez problemu przy dobrym serwisie osiagaja przebiegi do 500000 km. Czesci nie sa specjalnie drogie (upadly stare mity o cenach czesci do Volvo), chociaz akurat do 24X moga niedlugo zaczac sie lekkie problemy, szczegolnie w przypadku starszych egzemplarzy.