moim zdaniem auto które zostało wymślone jako to które miało być najbezpieczniejsze na świecie udało się w 100%
klasyczny wygląd przypominający (w odpowiedniej wersji) trochę rolsa
w zasadzie to ten samochód jest najlepszy na świecie
mam świetną radę dla wszystkich volvo maniaków (zwłaszcza 240) jak wam się już znudziło troszke to dodajcie sobie trochę wiatru pod maskę (turbo) i pokręćcie tu i tam z tego auta mozna wycisnąć naprawde wiele 300KM bez problemu
Wrażenia
5,0
Silnik
jak na 2-wulitrówkę bardzo dobra - przyśpiesza płynnie na 4-ce od 40km/h
5,0
Skrzynia biegów
volvo ma 25lat a skrzynia z nadbiegiem działa (nadbieg-elektrycznie załączany 1-nostopniowy automat)
5,0
Układ jezdny
ten samochód doprowadził fabrykę volvo do kłopotów finansowych (był zbyt dobry)
Komfort
5,0
Widoczność
bardzo dobra (czasem na wstecznym szybciej wyjade spod domu niz do przodu)
4,0
Ergonomia
mogło by być lepiej (ale w tamtych czasach nie była tak rozwinięta)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
bardzo lubię klapy w przednich ściankach (otwierane za pomocą nogi) mozna palić w zimie papierosa nie otwierając okien
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
troszke małe furtki ale jak już się zasiądzie to jak w hmm to auto ma prawie 5 metrów
4,0
Wyciszenie
nie można tego nazwać ciszą, ale dźwięk wkręconego silnika i turbinki brzmi lepiej od radia
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
generalnie spali tyle ile się wleje :) naprawy-we własnym zakresie (bardzo prosta niezawodna konstrukcja)
5,0
Stosunek jakość/cena
240-tke jako bazę do roboty można już za 1000 zł nabyć wpakować z 10 000 i masz auto na wieki
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
nie ukrywam mam świra na punkcie 240-stki więc moje auto raczej młodnieje niż na odwrót
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
mój świr podpowiada mi zeby kupować tylko dobrej jakości części