Silnik
: Dla użytkowników tego auta z silnikiem 1.9 TD po przyspieszeniu zapłonu o około 2 do 5 stopni auto jest głosniejsze ale w zamian bardziej dynamiczne i bardziej oszczędne.
4,0
Całokształt
Wrażenia
4,0
Silnik
Diesel starej konstrukcji tylko 75 koni ale elastycznością przewyższa benzynowe o tej samej mocy a i 170 z niego można wydusić a przy dobrym wietrze nawet 180. Dla znawców tematu to silnik w którym drzemie ukryta moc podobno z 75 można wykręcić nawet 120 KM. Auto zaczyna jechać od 1600 obrotów poniżej trochę mułowaty. Kupiłem go jak miał 170 000 tysięcy przebiegu wydaje mi się że miał cofnięty licznik ze 130 000 bo nie bądźby frajerami diesle kupuje się po to żeby nimi jeździć i 30 000 rocznie robią najmniej a nawet więcej.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia ok w zimę przy niskich temperaturach trochę ciężko pracuje i potrafi lekko zgrzytnąć przy szybkiej zmianie z jedynki na dwójkę i wsteczny prawie przy każdym wrzucaniu zgrzyta
4,0
Układ jezdny
bardzo trwały i w miarę komfortowy
Komfort
4,0
Widoczność
do przodu bardzo dobra do tyłu przy parkowaniu trochę przeszkadza długi kufer.
4,0
Ergonomia
Z tych lat nie ma co narzekać wszystko pod ręką i w miarę sprawne
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
W miarę sprawne ale bez rewelacji. Jak w każdym VW z tamtych lat nie sprawny szyberdach. Jak by był sprawny w lecie na pewno było by lepiej.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto dla osób o średnim wzroście.
4,0
Wyciszenie
Do 115 to jest 3000 obrotów można w miarę prowadzić rozmowę z pasażerami powyżej coraz głośniej
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pełen bak pod sam korek po odpowietrzeniu zbiornika prędkość od 80 do 140 trasa 1053 km i jeszcze z 50 by zrobił połowa rezerwy. W mieście jeszcze nigdy nie miałem okazji sprawdzić. Średnio na 100 około 6 litrów Olej wymieniałem co 10 000 km i na tym dystansie zużywał około litra oleju. Ale teraz zmieniam co 7500 km pali się wtedy inspekcja i nie bierze wcale. Nasuwa mi się wniosek że gdy olej traci swoje właściwości zaczyna go ubywać ale nie mam mu tego za złe bo niektóre nowe konstrukcje zużywają więcej a ja mu nie żałuję i nieraz dam ostro ogień na tłoki to jest 4600 obrotów i więcej. Auto pojedzie praktycznie na wszystkim musi być to tłusta ciecz i musi być palna i bez wody. Auto poza tym bezawaryjne tylko elementy eksploatacyjne i do przodu.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak usterek. Najbardziej wkurzająca jest korozja która pokazuje się w niektórych miejscach.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TD 75KM 55kW
[l/100km]