Silnik
: pogięte zawory, pęknięty wałek rozrządu, dwa korbowody i dwa cylindry...
4,0
Całokształt
Ogółem auto godne polecenia, ale pod warunkiem umiejętności dbania o niego. Kiedy już się zadba, na pewno się odwdzięczy - i kosztami utrzymania i wygodą... :)
Wrażenia
4,0
Silnik
Główną zaletą silnika 1.9 D to ekonomiczność. Poza dosyć denerwującymi wibracjami i słabą dynamiką innych wad się nie doszukałem. :)
3,0
Skrzynia biegów
Przy przebiegu ok. 210 tys. km \"poszedł\" synchronizator czwartego biegu. Niedawno ciężko zaczęła wchodzić \"jedynka\" :)
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie - to jest to! Jeżdżę na serii, więc na zakrętach trochę zarzuca, ale to i tak jedno z najlepszych montowanych w samochodach grupy VAG. Przydały by się sprężyny -45mm :)
Komfort
4,0
Widoczność
Gdyby pominąć przednie słupki i słabą widoczność do tyłu, nie było by źle... :)
5,0
Ergonomia
Prosto i funkcjonalnie. W moim \"Ventylu\" brakuje jedynie klimy... :)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tak jak poprzednio - klima. A zimą 5 min i gorąco!
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W przodzie - bajka, bynajmniej dla mnie, choć nie jestem osobą chudej postury, to i tak bardzo wygodnie się jeździ... w dalekich trasach też... :)
2,0
Wyciszenie
Diesel to diesel, warczeć będzie. Ale w Wolfsburgu mogli się postarać lepiej. Zwłaszcza powyżej 120 km/h muszę dosyć ostro podnosić głos do pasażera/ki
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pełen szacunek! Mój rekord to 3.9l na 100km...
5,0
Stosunek jakość/cena
Trudno o bardziej kompromisowe auto w tej cenie... Za ok.6,5 - 7 tys. zł można kupić w miarę zadbany egzemplarz. A co najważniejsze - nie trzeba w niego ładować kredytów na remont auta... :)
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mogło by być lepiej - od elektr. sterowanie szyby od kierowcy do \"choinki\" na tylnych lampach...
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przy 246 tys. km przeskoczył pasek rozrządu... 3100 pln poszło w las...
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 D 64KM 47kW
[l/100km]