Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Vento

Lithuanian driver, 16 lat temu
Silnik 1.9 D 64KM 47kW
Rok produkcji 1994
Przebieg: 280 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Volkswagen Vento 1.9 D 64KM 47kW 1991-1998 - Oceń swoje auto
3,69
10% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Wielkość wnętrza samochodu i bagażnika, ergonomia wnętrza.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : W czasie zakupu należy dokładnie sprawdzić karoserię, czy nie jest rdzawa. Szczegulną uwagę należałoby zwrócić na progi i dno.
Zawieszenie : Tak samo jak w wypadku z karoserią - dokładne oględziny stabiliyatorów, układu kierowniczego i td.
Silnik : VW diesle są podatne na przegrzanie (mają słabszą głowicę).
3,0
Całokształt
Dieslowe Vento jest moim pierwszym volkswagenem i po przesiadce z dieslowej corolli przez cały czas czuję niedosyt w wygodzie i dynamice. Ogólnie rzecz biorąc, największą wadą tego samochodu jest silnik - 1,9-litrowy diesel bez turbinki może i jest oszczędny i łatwy w obsłudze, ale 65 KM to za mało, aby poruszać się żwawo po mieście - w czasie jazdy nie szpanuję, poprostu często muszę zrezygnować z jednego bądź drugiego manewru. Druga znaczna wada to karoseria - jak i każde inne autko, jeśli jest dodatkowo zabezbieczone i doglądane, przetrwa długo. W moim wypadku tak nie było i teraz dno samochodu zaczyna "kwitnąć". Duży plus, jak dla mnie, to wygląd samochodu - forma nadwozia jest dynamiczna i wygląda nawet ciut sportowo. W czarnym metalliku, z przyciemnionymi szyba i na felgach wygląda szpanersko. O wiele ciekawiej i mnie codziennie, niż Golf III. Nadwozie skrywa też dość przestrzenne wnętrze i duży bagażnik. Eksploatuje ten samochód do codziennej spokojnej jazdy w większej części w mieście, dla tego cenię jego ekonomiczność i cenę eksploatacji. Ale z całą pewnością następne auto nie będzie Vento, ani wogule Volkswagenem :)
Wrażenia
3,0
Silnik
Jak już ktoś pisał wcześniej - 65 KM na taką wagę to naprawdę za mało. Z miejsca auto rusza dość żwawo, ale powyżej 40 km/h staje się zbyt mułowate, nie mówiąc już o tym, kiedy jedzie nim pełen komplet pasażerów. Doskwiera też częsta wibracaja i odgłos przy wyższych obrotach. Największą zaletą silnika jest oczywiście jego ekonomia i prosta konstrukcja (a z tym i obsługa).
4,0
Skrzynia biegów
5-stopniowa skrzynia ma dość krótkie przełożenia i jest ergonomicznie ustawiona do pozycji kierowcy. Biegi "wchodzą" niezbyt precyzyjnie, czasami jest problem z wetknięciem wstecznego, ale już się przyzwyczaiłem i nie sprawia mi to kłopotów. Wymieniłem dodatkowo gałkę skrzyni na krótszą - teraz drążek jest bardziej poręczny.
3,0
Układ jezdny
Przesiadka z miękkiego i stabilnego japońca była dość bolesna. Nawet w porównaniu z jego ciut utwardzonym zawieszeniem. Po założeniu szerszych kół (195/55 R15) Vento zachowuje się stabilniej, ale nadal nie czuje się aż tak dobrze na szybko pokonywanych zakrętach - jest dość stabilne, ale lubi podskakiwać, Oczywiście, ma się na myśli w pełni standartową komplektację zawieszenia. Układ jezdny jest też dość awaryjny i wymaga stałej kontroli wszystkich segmentów. Jednak tak jak i w wypadku z silnikiem - to prosta i łatwa w obsłudze konstrukca.
Komfort
4,0
Widoczność
Jedyny mankament - szerokie przednie słupki, ale po przyzwyczajeniu się nie sprawiają większych kłopotów. Po zy tym wszystko jest w porządku. W swoim aucie mam problem z manualną regulacją zewnętrznych lusterek - pokrętła nie są specjalnie precyzyjne i wygodne.
4,0
Ergonomia
Ergonomia wnętrza jest bardzo dobra - centralny panel i wszystkie jego pokrętła są ustawione w zasięgu ręki, a wskaźniki są czytelne. Odpowienie miejsce za kierownicą odnajdują nawet wyżsi kierowcy, a fotele są dość wygodne. Jedyne mankamenty to oświetlenie wskaźników - troszku za słabe; no i te manualne regulatory lusterek.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Naprawdę dobra wentylacja - szybko odparowuje wszystkie szyby, a zimą już po kilku minutach we wnętrzu jest ciepło. Nawiew jest jak dobry odkurzacz - mocny, ale też głośny, szczególnie na najwyższych pozycjach.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń dla pasażerów i miejsce w "skrzyni" zadziwiły - nawet z pełnym kompletem podrużujących (5 osób) wszyskim starczyło miejsca. O pakowności bagażnika upewniłem się, przewożąc dwa komplety kół bez składania tylnych siedzeń.
3,0
Wyciszenie
Przy jeździe z prędkością powyżej 120 km/h we wnętrzu staje się naprawdę głośno - słychać warkot diesla na wysokich obrotach i opływ powietrza. Kilka decybeli dostarcza też dmuchawa.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Co do zużycia paliwa, to wynik jest naprawdę godny uwagi i z całą pewnością spodoba się tym, kto lubi oszczędną jazdę - auto jest powolne, ale ekonomiczne. Tak jak i przesiadka z toyoty na vw, tak i wizyta w serwisie zrobiła na mnie wrażenie - w odróżnieniu od japońskich samochodów, volskwagen jest naprawdę tańszy w obsłudze i może się pochwalić szeroką paletą i ceną części zamiennych. Chociaż nie jest ona aż taka wielka, jak to niektórzy twierdzą - dobre i jakościowe części jak i remont też mają swoją cenę.
4,0
Stosunek jakość/cena
U nas na Litwie Volkswageny utrzymują pozycję lidera na rynku aut używanych, w szczególności to Golfy, Passaty, rzadziej - VW Vento. W porownaniu z autami francuskimi czy japońskimi tego samego rocznika są drogie - przedewszystki dla tego, że ich eksploatacja jest tańsza. Właśnie dla tego stosunek ceny i jakości, a raczej ceny i ceny eksploatacji jest całkiem dobry.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Co do drobiazgów, to tutaj chyba wszystko zależy od konkretnego samochodu. W moim jest ich sporo i czasami potrafią zepsuć humor. Ceny wymiany były nizkie, ale czasami trzeba było długo szukać zamiennika na złomowiskach (nie ma w sprzedaży). Do drobiazgów wypadałoby też zaliczyć oba pęknięte przednie stabilizatory i wymianę dwóch tylnych amortyzatorów.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Technicznie autko dość sprawnie przeżyło zimę, czego nie mogę powiedzieć o karoserii - wszędobylska rdza jest już prawie nie do zatrzymania. Na dzień dzisiejszy autko czeka werdyktu od blacharza.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 D 64KM 47kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volkswagen Vento 1.9 D 64KM 47kW
Średni koszt przejechania 100 km
26,00 zł
5,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Vento