Up to naprawdę fajne, małe autko miejskie, które potrafi zaskoczyć przestronnym wnętrzem. Idealny wybór jeżeli ktoś szuka swojego pierwszego samochodu, a będzie jeździł głównie w mieście.
Wrażenia
5,0
Silnik
Moc 75 koni może pozytywnie zaskoczyć. Przy jeździe samemu można sprawnie poruszać się po mieście i poza nim. Na autostradę brakuje trochę mocy. Realna max prędkość to 170 km/h. Zauważalny spadek osiągów przy obciążonym aucie (wystarczy jeden dodatkowy pasażer + kilka bagaży i wyraźnie brakuje dynamiki nawet w mieście)
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia ok, ma fabryczną wadę biegu wstecznego (czasami nie wchodzi albo wchodzi za którymś razem). Polecam zrobić wymianę oleju w skrzyni po ok 80 tys. km.
5,0
Układ jezdny
Robiąc test łosia można być pozytywnie zaskoczonym. Wspomaganie działa trochę za słabo, co jest szczególnie odczuwalne przy manewrach parkingowych.
5,0
Karoseria
Ok, nic nie rdzewieje.
Komfort
5,0
Widoczność
Ciężko o lepszą widoczność, widać każdy róg samochodu. Bardzo duża powierzchnia okien, widoczność w każdą stronę.
5,0
Ergonomia
Mało schowków, ale to typowe dla tej klasy.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Latem klimatyzacja musi chodzić na 3 lub 4 biegu (z 4 dostępnych) przy temperaturach powyżej 25 stopni. Sprężarka klimatyzacji wyraźnie słyszalna z wnętrza, szczególnie na postoju. Ogrzewanie ok, na ciepłe powietrze trzeba poczekać ok 3-4 km. Zimą przednia szyba często paruje.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tutaj up jest najlepszy w tej klasie. Ogrom miejsca wewnątrz jak na tę wielkość samochodu. Fotel kierowcy najszerszy z tej klasy, jak i najwięcej miejsca na szerokość na nogi dla kierowcy. Z tyłu kanapa ok. Polecam dołożenie podłokietnika z przodu w miejsce fabrycznego uchwytu na kubek.
5,0
Wyciszenie
Ok jak na tę klasę samochodu. Boczki drzwi nie mają żadnego wyciszenia.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie średnie z aplikacji Fuelio to 6,73 na dystansie ponad 15 tys km. Jest to spalanie z jazdy po Warszawie i okolicach + klika dłuższych tras. Jazda w warszawskim korku (przejechane 5 km w 40 min) to ponad 9 L. Jazda normalna po Warszawie poniżej 7 L. Jazda po autostradzie: spokojnie 6 L, dynamicznie do 8 L. Komputer zaniża spalanie o ok 0,5 L.
5,0
Stosunek jakość/cena
Ok, warto zainteresować się skodą citigo, bo to bliźniacza konstrukcja a cena zakupu trochę niższa.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Kosztów praktycznie barak - silnik jak i reszta podzespołów jest bardzo prostej budowy, żadnych turbin, bezpośredniego wtrysku. Żadnej awarii jak dotąd.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Praktycznie nic. W przeciągu 3 lat na naprawy drobiazgów wydałem może 300 zł. Żadnych poważnych usterek.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.0 MPI 75KM 55kW
[l/100km]