Ogólna ocena samochodu jest bardzo dobra. Jest to świetnie przemyślana konstrukcja. Można dostać ja z dobrym wyposażeniem, które gwarantuje nam komfort. Co jest ważne, nie czujemy że prowadzimy tak mały samochód. komfort jest na poziomie kompaktów sprzed kilku kilku lat. Użyte materiały są dobrej jakości, spasowanie elementów także jest na wysokim poziomie. Nieco rażą ubytki w wyposażeniu podstawowym - brak sznureczków podtrzymujących tylną półkę, oraz brak oświetlanie bagażnika. - nie ma na liście opcji. Nie znajdziemy także tylnych nadkoli, co w deszczową pogodę skutkuje pojawianiem sie ekstra doznań akustycznych - niezbyt przyjemnych. w mojej wersji move up nie mam także możliwości odłączenie poduszki powietrznej pasażera. Na plus oceniam design tego samochodu orazszereg rozwiązań z zakresu funkcjonalności - dobre fotele, dużo miejsca z przodu, światła do jazdy dzienej. został zaprojektowany zgodnie z ideą "less is more" jednak momentami chyba konstruktorzy przesadzają.
Wrażenia
4,0
Silnik
Mój egzemplarz posiada silnik o mocy 60 koni. Jeździłem także wersją 75. Różnica nie poraża oczywiście jest, powtarzałem jazdy kilkukrotnie u różnych dilerów żeby wychwycić ich jak najwięcej. Do 100 km/h różnice są praktycznie żadne. dopiero w prędkościach autostradowych wyczuwalna jest różnica ale nie jest ona duża. Mój egzemplarz osiąga 170 km/h - wg wykazań prędkościomierza. Deklarowane przez producenta 160 km/h jest łatwe do osiągnięcia. Skrzynia w każdej wersji jest ta sama. Jeżeli ktoś będzie dysponował wiedzą jakimi elementami te silniki oprócz softu się różnią z chęcią poznam tą wiedzę. Gdzie został zdławiony? Dźwięk silnika jest specyficzny i charakterystyczny także przy dynamicznym rozpędzaniu jego dźwięk bliższy jest temu, który wydaje motocykl niż samochód ale ogólnie jest dobrze. 90km/h - 2.5 obrotów i raczej nikt nie przypuszczałby że jest to 3 cylindrowa jednostka. Jeżeli chodzi o spalanie jest to zaleta. W mojej ocenie wadą silnika bądź już skrzyni jest dociążenie go kołem zamachowym - powoduje to że wolniej wkręca się na obroty. Nie jest to natychmiastowa reakcja na pedał gazu - w nissanie tak to działało o było fajne tutaj rozkręca się bardziej w tempie diesla bez turbo. piszę o szybkości wchodzenia na obroty nieobciążonego silnika. Jeżeli chodzi o spalania jest bardzo dobrze moje trasy to większość trasa - Katowice - Bielsko średnia prędkość 60-65 km/h spalania od 3.9 do 4.4 w zależności od warunków świateł itp. Sama trasa i 110-120 będzie w okolicach 5 litrów. Miasto tzeba liczyc 5-5.5. Mam system pams and more który precyzyjnie to monitoruje
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów - hmm co do pracy samej skrzyni nie mam większych uwag, na 2 biegu nie wchodząc na czerwone pole osiągamy 80 km/h. Na 3 biegu samochód jest dynamiczny w przedziale 70-110 km/h. 5 jest wystopniowana dobrze. Bardzo podobnie miałem w poprzednim samochodzie nissanie almerze. czyli 5 bieg 110 km.h 3000 obrotów. Przy prędkości 130km/h -3500, 4k to już około 150km/h - więc nie jest źle np w Clio III 1.2 75 koni 5 bieg jest o wiele za któtki -trochę obawiałem się o zestopniowanie ale jest dobrze.
Co innego sam proces zmiany biegów przypominam samochód ma dopiero przejechane niespełna 3000 km. Jeżeli chodzi o samo wskakiwanie biegów wszytko jest ok. sama skrzynia też nie hałasuje co innego sprzęgło to pięta achillesowa tego modelu jest po prostu głośne. Dotyczy to wysprzęglana już po zmianie biegu- ciężko zrobić to szybciej tak żeby nie towarzyszył temu żaden dźwięk. Jest to niewątpliwie wada. Kolejna rzecz, moja dziewczyna ma zły nawyk jeżdżenia z noga dotykającą pedał sprzęgła i jeżeli robiłaby to w upie to cały czułaby mikrowibracje przenoszone ze skrzyni na pedał. Nie jest to cześć wyreparowana, na postoju kiedy silnik pracuje nie ma problemu jeżeli sie poruszamy i mamy już określoną prędkość obrotową silnika czujemy że to wszytko tam pracuje. Może jestem przewrażliwiony ale nie jest do przyjemne i pożądane zachowanie. nie mam wiedzy mechanicznej nie wiem co za to odpowiada. Denerwuje.
5,0
Układ jezdny
Samochód ma seryjne esp, żadna zima nie jest mu straszna, jeździ się nim świetnie dobrze trzyma sie drogi, nierówności wybierana są bardzo dobrze, praca zawieszenie jest cicha, nie mam żadnych zastrzeżeń. Wspomaganie kierownicy usztywnia się w zależności od prędkości. pomimo już kilku ostrzejszych zakrętów nie usłyszałem jeszcze popiskiwania któregokolwiek z kół. Sama jazda jest przyjemna i cicha. prowadzenie także. na postoju kierownica obraca się bardzo lekko.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność jest naprawdę dobra w każdym kierunku, jak dla mnie mogłoby być ciut większe lusterko wewnętrzne może to przyzwyczajenie ale nieraz trudno jest ogarnąć cały obszar tylnej szyby. Ze względu na kształt nadwozia tylna szyba podczas padów deszczu brudzi się w tempie ekspertowym ale o domena hatchbacków, wcześniej miałem sedana bez wycieraczki tylnej bo nie była tam potrzebna i jest to pewna zmiana. Widoczność jest dobra.
5,0
Ergonomia
Vw w tym obszarze wyprzedza lata świetlne konkrecje. Obsługa wszystkich urądzeń pokładowych jest dziecinnie prosta nikt nie będzie miał problemów te same rozwiązania co w starszych vw światła na pokrętle po lewej, 2 gałki nieprzeciążone funkcjami prosta konsola środkowa. Mój egzemplarz ma system maps and more i polecam to urządzenie bo jest to jedna z lepszy rzeczy w tym samochodzie. Nawigacja jest wyposażona w bluetooth dzięki czemu mamy dobry zestaw głośnomówiący, przeczytamy smsa, wejdziemy do skazki telefonicznej. posłuchamy muzyki ze spotify który jest na telefonie i wszytko bez kabelka. do nawigacji możemy włożyć sd do 32 giga z mp3. do tego cd. Całość jest naprawdę niezła i dobrze wyceniona. Warto mieć maps... także ze względu na komputer który jest bardzo precyzyjny i można dojść do ciekawych wniosków jeżeli chodzi o styl jazdy i dowiedzieć się gdzie potrzebie tracimy paliwo. Wadą jest pojedynczy przycisk w drzwiach do opuszczania szyb ale zawsze można się pochylić na 2 stronę i go wcisnąć. Nie razi natomiast goła blacha na drzwiach i uchylana okna z tyłu. zamykany schowek mógłby mieć ciut większą pojemność. Podsumowując ergonomia jest naprawdę na wysokim poziomie i biorąc pod uwagę cenę nie powinniśmy narzekać.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogólnie nie jest źle, samochód kupiłem w styczniu więc co do sprawności klimatyzacji jeszcze nie wiem ale wentylacja działa poprawnie, an tylnych siedzeniach jest nieco gorzej sądząc po nieraz zaparowanych szybach ale chyba nie powinniśmy tutaj także narzekać. jest ok
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Fotele są wygodne i każdy znajdzie na nich odpowiednią pozycję nawet osoby o wzroście 200 cm nie powinny narzekać. stopień regulacji jest bardzo duży sam mierząc 190 cm mam fotel w 3/4 skali więc nie jest źle. siedzi się w miarę wysoko, nad głową jest jeszcze sporo miejsca co daje poczucie przestronności. Przestrzeń z tyłu - raczej niewiele ale to taka klasa samochodu, dla dzieci ok na miejscach dystansach także można jechać w 4 osoby. Bagażnik ma podłogę dzielącą go na 2 częćii tak jak pisałem wcześniej brakuje sznureczków do potrzymania półki ale to chyba drobiazg. Bagażnik jest naprawdę głęboki. jeżeli stosujemy w bagażniku półkę to po złożeniu siedzeń tylnych oparć mamy płaską podłogę a to spory+
4,0
Wyciszenie
Jest cicho nawet przy prędkościach autostradowych, brak tylnych nadkoli powoduje nieprzyjemne dźwięki. Opór powietrza nie generuje spełnianie hałasu.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Trudno jeszcze się na ten temat wypowiadać, samochód jest za młody
5,0
Stosunek jakość/cena
Najlepiej wyceniony samochód w stosunku jakość/cena/wyposażenie
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jedynym problemem na horyzoncie mogą być kłopoty ze sprzęgłem. mam nadzieję że problem nie będzie sie pogłębiał a ten typ tak ma. jeżeli nie będę informował
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak za wcześnie
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.0 MPI 60KM 44kW
[l/100km]