Tak naprawdę to VW UP! tylko udaje mały samochód ;-) brzmi jak żart? Jest dość krótki ale wysoki, szyby boczne nie schodzą się do środka jak w większości aut, co daje wrażenie przestronności. Jestem dość postawny - ok ok, no dobra, jestem gruby ;-) i mam trochę ponad 1,8m wzrostu, jednak w środku nie czuję się klaustrofobicznie, a nawet jak na samochód miejski jest bardzo dobrze. Co więcej, gdy wygodnie ustawię sobie fotel, osoba o moich gabarytach zmieści się bez problemu na tylnym siedzeniu. Jest to spowodowane wnęką na kolana w przednich fotelach. Wiadomo, na tylnych siedzeniach nie siedzi się jak w limuzynie ale jest to miejskie auto. Zaletą jest wysokie siedzisko - bardzo łatwo można zająć miejsce, nawet dla osób starszych.
Wrażenia
5,0
Silnik
mimo 60KM i trzech cylindrów auto jest bardzo żwawe. Po mieście bardzo szybko opuszcza skrzyżowania. Bardzo mnie zaskoczyło, że na autostradzie swobodnie rozpędza się do 140km/h i może nie będziemy "królem" autostrady, ale z pewnością nie będziemy zawalidrogą - jednak jest to auto miejskie
5,0
Skrzynia biegów
mój UP! jest wyposażony w zautomatyzowaną skrzynię ASG. Mimo negatywnych opinii w internetach, ja nie narzekam na to rozwiązanie. Ale UWAGA! nie jest to automat hydrauliczny, więc nie oczekujmy od niego, że będzie jeździł jak automat hydrauliczny ;) nie zmienia biegów jak ferrari, bo nie jest to sportowe auto
5,0
Układ jezdny
Jak na małe lekkie auto dość dobrze pokonuje dziurawe drogi. Ma się wrażenie, że jest to cięższe auto. Za to na zakrętach nie buja i czuje się pewnie
5,0
Karoseria
mój UP! ma 3 lata więc nie zauważyłem, żadnych ognisk rdzy - bez uwag
Komfort
5,0
Widoczność
duże okna z przodu i po bokach. z tyłu małe okienko - nie jest źle, ale to małe miejskie auto. Trzeba się przyzwyczaić do zintegrowanych zagłówków, przy cofaniu trochę ograniczają widoczność, na początku.
5,0
Ergonomia
ergonomia - po Volkswagenowsku - wszystko jest tam gdzie się tego spodziewamy, pod ręką i wygodnie - choć po Volkswagenowsku bez polotu ;-)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
silnik benzynowy - szybko się nagrzewa - mała przestrzeń więc jest ok. Wydajny nadmuch. Klimatyzacja manualna więc sami musimy zdecydować jak i kiedy ma chłodzić ;)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
no tu to się popisali ;-) "bardzo" przestronny miejski samochodzik. Fajnie, że jest 4 miejscowy. Tico i seicento były 5 osobowe ;) UP! jest od nich dużo większy, przez co z tyłu można wygodnie podróżować - no, może nie podróżować, ale podwieźć kogoś do pracy. Bardzo fajnie rozwiązany jest bagażnik - ma podwójne dno. Są haczyki na siatki, dzięki temu na pierwszym zakręcie za Lidlem nie słychać jak kartofle turlają się po bagażniku :D. Po opuszczeniu dna bagażnika swobodnie wchodzi duża walizka i dwie małe miękkie torby.
5,0
Wyciszenie
jak na małe miejskie auto - po mieście cicho. na trasie przy 90-100 km/h jest ok. Co mnie zdziwiło na autostradzie między 120km/h a 140km/h nie ma większej różnicy w hałasie. Da się tak jechać i słuchać radia, choć nie jest to autostradowy żaglowiec ;-)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
niskie zużycie paliwa, mało oleju silnikowego wchodzi do tego silniczka, części tanie - ja nie narzekam.
5,0
Stosunek jakość/cena
małe, solidne miejskie autko
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
odpukać - nie nie puka ;-)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
odpukać - nie nie puka ;-) i nie stuka
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.0 60KM 44kW
[l/100km]