Autko odebralem kilka miesiecy temu. Pierwsze wrazenie calkiem pozytywne, ktore troche zaciera sie z kazdym kolejnym kilometrem. Zaczne od silnika czyli dobrej strony tego auta. Zaskakujaco dobrze radzi sobie z predkosciami 130-140 km\\h a przy tym jest calkiem cichy i ekonomiczny jak na 3 cylindrowa litrowke oczywiscie. Zdecydowanie slabo radzi sobie w przedziale wysokich obrotow, marnie przyspiesza a przy tym halasuje dosyc mocno, jednak dobrze czuje sie w zakresie srenich i w miare niskich obrotow. Wygluszenie moglbym podzielic na tyl i przud. Z tylu brakuje nadkoli co oczywiscie slychac a zwlaszcza poczas jazdy w deszczu. Przod jenak jest wygluszony zaskakujaco dobrze jak na klase tego samochodu, do tego stopnia ze mozna zapomniec zmienic bieg z 4 na 5 bieg. Producent zapewnia ze silnik zostal opracowany tak aby pracowal rowno i ze dolozono wszelkich staran zeby nie przenosil drgan do wewnatrz kabiny. Jenak nie udalo sie tego osiagnac i niestety czuc nie rowna prace motoru, choc wibracje nie sa mocne to moze nas troche denerwowac brak kultury pracy na wolnych obrotach. Standardowe zawieszenie z oponami w rozmiarze 165 70 r14 nie zapewniaja pewnosci prowadznia a auto buja sie na boki dosyc mocno i wtym przypadku polecam zainwestowac w sportowe zawieszenie oferowane w salonie i lepsze obrecze kol z szerszymi oponami. Opisy auta na stronach www zapewniaja nas ze skrzynia biegow jest precyzyjna a biegi zmienia sie glako i przyjemnie. Ja mam troche inne zdanie! Drugi bieg sprawia wrazenie zgrzytania a 3 i 4 nie chetnie wskakuja na swoja pozycie i albo przylozymy wiecej sily albo zaczniemy zmiane od nowa. Skrzynia to zecydowanie najslabszy punkt tego auta. Kilka szybkich plusow to: w miare wygodne fotele choc za regulacje wysokosci trzeba doplacic( co warto zrobic), wycieraczki same zwalniaja prace gdy zatrzymujemy sie na skrzyzowaniu, sporo miejsca dla kierowcy i pasarzera, male spalanie( miato okolo 6, autostrada przy 130-140 5.6-5.7, do 100km\\h okolo 5 litrow na 100), calkiem spory bagaznik w tej klasie, duzy i precyzyjny wskaznik paliwa. Szybkie minusy to: brak regulacji wysokosci pasow bezpieczenstwa, malo schowkow i slaba ergonomia deski rodzielczej, brak regulacji kierownicy w poziomie, tandetny szybko rysujacy sie plastik deski rodzielczej, brak wskaznika temperatury cieczy chlodzacej i glupie \"inteligentne\" podswietlenie zegarow ktore zmienia sie ze wskazan czujnika swiatla zewnetrzengo(kompletna bzura nie dzialajaca poprawnie)
Wrażenia
4,0
Silnik
2,0
Skrzynia biegów
3,0
Układ jezdny
Komfort
3,0
Widoczność
3,0
Ergonomia
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto warte swojej ceny choc kilka drobnych wad powinno zostac jak najszybciej poprawionych. Szkoda jenak ze uczucie ze jezimy jednorazowym tanim i tandetym autem pozostanie na zawsze. kupilem je jenak po to by jezdzic ekonomicznie i bezawaryjnie. Narazie spelnia te warunki a na raporty awaryjnosci przyjdzie nam jescze troche poczekac.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.0 75KM 55kW
[l/100km]