Zawieszenie
: Zawieszenie i hamulce są super dopracowane. Tylko mocy trochę brak.
5,0
Całokształt
Przesiadłem się z dużego auta o mocy 170 KM 400 Nm i... jestem zadowolony :-)
Wrażenia
4,0
Silnik
Kultura pracy rewelacyjna jak na trzy cylindry. Silnik pracuje cicho i przyjemnie dla ucha. Przyspieszenie jest wystarczające do normalnej jazdy. Nawet na trasie nie ma tragedii.
5,0
Skrzynia biegów
Krótkie drogi prowadzenia. Precyzyjne przełączanie. Zawsze trafia we właściwy bieg. Zmiana biegów to sama przyjemność. Świetnie dobrane przełożenia. Na 5 biegu można jechać od 50 km/h a powyżej 100 km/h sprawnie wyprzedzać.
5,0
Układ jezdny
Auto prowadzi się jak po sznurku (obniżone zawieszenie i koła 16\"). Cierpi na tym trochę komfort ale przyjemność prowadzenia jest wielka. W zakręty można wchodzić bezpiecznie ze sporymi prędkościami. Hamulce są jak brzytwy (krótsza droga hamowania niż Golf GTI). Na prawdę robi to wrażenie.
Auto pewnie trzyma się drogi nawet podczas jazdy autostradą 150-160 km/h
Komfort
4,0
Widoczność
Bez uwag.
4,0
Ergonomia
VW i wszystko jasne. Wszystkie przełączniki są dokładnie tam gdzie ich szukasz. Tylko na tym przycisku do otwierania szyby pasażera za bardzo zaoszczędzili. Żeby ją otworzyć trzeba się nagimnastykować. W wersji 3d sięganie po pasy bezpieczeństwa wymaga trochę ćwiczeń.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szkoda, że klima automatyczna jest niedostępna. Poza tym wszystko działa bardzo dobrze.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na tak małe auto to rewelacja! Wystarczy wsiąść np do Polo a później do Upa. Masz wrażenie, że siedzisz w dużym aucie. Z tyłu jak już się tam uda wsiąść to jest całkiem wygodnie. Bagażnik spory i praktycznie podzielony na 2 części.
5,0
Wyciszenie
Duże zaskoczenie. W kabinie na prawdę jest cicho. Nawet jadąc autostradą 150 km/h można normalnie rozmawiać. Przeszkadzać może jedynie dźwięk podczas ostrego przyspieszania. Ogromny plus za spasowanie materiałów. Nawet na dużych dziurach nic nie stuka i nie trzeszczy w kabinie. SUPER!
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Miasto 6-6,5, Trasa 5-5,7; Autostrada 6-7. Ecodriving na trasie 4,5 L. Większość jazd z włączoną klimą.
Auto zbyt młode aby mówić o kosztach napraw i przeglądów. Ubezpieczenie ok. 1600 zł/rok.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie jest OK.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie jest OK.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.0 75KM 55kW
[l/100km]