Auto przestronne, miejsca z przodu wystarczająco, z tyłu dużo, w bagażniku, bardzo dużo - wózek dla dziecka wstawiam do bagażnika bez składania. Skrzynia manualna, 6 bieg. bez uwag. Układ jezdny, prowadzi się wygodnie, ale trzeba się przyzwyczaić do elektronicznych udogodnień - hamowanie awaryjne, przy wyjeżdżaniu prostopadle na jezdnie (ostatnio touran zahamował, chociaż, do przejeżdżających aut jeszcze było sporo), oprócz tego asystent pasa ruchu (nie ufałbym mu bezgranicznie, szczególnie na nierównych drogach), tempomat aktywny posiadam, ale moim zdaniem ze skrzynią manualną to zbędny dodatek. Karoseria, po pięciu latach są odpryski, natomiast nie widać rdzy. Przy prędkościach autostradowych w aucie głośno (szumy z zewnątrz i silnik). Sam silnik, bierze olej i płyn chłodniczy. Ostatnio, przy wymianie rozrządu, zdiagnozowano wyciek oleju, więc zobaczę czy dalej olej trzeba będzie dolewać. Webasto w zimę, super sprawa, jak auto stoi pod blokiem. Zauważyłem natomiast, że nie może działać za długo, bo czuć zapach spalenizny. Najlepiej ustawić albo pamiętać, żeby wyłączyć po 20minutach. W mojej wersji jest również hak fabryczny (wysuwany elektronicznie), można chować pod zderzak - świetne rozwiązanie. Spalanie 5,5-8 litrów w zależności od jazdy.
Ostatnio żona powiedziała, lubię ten samochód.
Wrażenia
4,0
Silnik
Głośny na autostradzie.
5,0
Skrzynia biegów
6 bieg. manual. Bez uwag
5,0
Układ jezdny
Prowadzi się jak po sznurku.
4,0
Karoseria
Odpryski są po 5 latach, rdzy nie widać.
Komfort
5,0
Widoczność
Praktycznie dookoła widok. Trochę gorzej przy słupkach przednich, ale nie jest to uciążliwe.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja automatyczna dobrze utrzymuje temperaturę. Jedna uwaga, webasto jak działa za długo, to w aucie czuć spaleniznę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca sporo z przodu, z tyłu dużo.
3,0
Wyciszenie
Na autostradzie trzeba krzyczeć, o rozmowie nie ma mowy.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ostatnio wymieniłem rozrząd i pompę wody, hamulce z tyłu i olej. Koszty w ASO podobne co u Mietka w garażu.
3,0
Stosunek jakość/cena
Zapłaciłem za używkę dużo kilkadziesiąt tysięcy więcej niż za auto spoza grupy volkswagena.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Dolewałem na razie olej i płyn chłodniczy.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic się nie popsuło.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI 150KM 110kW
[l/100km]