Bardzo fajny i przemyślany rodzinny samochód. Świetnie się prowadzi do tego jest wygodny i komfortowy. Wszystko jest na swoim miejscu a jego najwiekszą zaletą jest przestrzeń ładunkowa i ilość miejsca w środku. Idealny dla rodziny z małymi dziećmi.
Wrażenia
5,0
Silnik
To niewiątpliwie chyba największa zaleta tego samochodu. Jest cichy, dynamiczny i daje niesamowitą frajdę z jazdy. Ma świetne osiągi podczas jazdy wydaje tylko delikatne pomruki a gdy wciśnie się gaz robi się z niego prawdziwa petarda. Nigdy nie mogłem narzekać na brak mocy. Pozytywnym zaskoczeniem jest relatywnie niskie spalanie, średnio około 7.5 lita. Oleju nie bierze
5,0
Skrzynia biegów
Automat jest mega wygodny. Narazie odpukać nic się nie dzieje mimo, że słyszałem, iż 7 biegowa skrzynia DSG jest mniej trwała. Zobaczymy co będzie dalej. Dziwnie zachowuje się jedynie na jakiejś wyboistej drodze albo przy pokonywaniu poprzecznych nierówności, spadkach terenu bo skrzynia ma tendencje do redukowania wtedy na 1szy bieg co objawia sie obnizeniem komfortu jazdy z powodu lekkiego szarpania spowodowanie chamowaniem silnikiem. Jeżdziłem kilkoma autami z ta skrzynia i wszystkie miały tą przypadłość więc chyba ten typ tak ma. Przy stromym nachyleniu terenu zrozumiał bym, że zadziałał jakiś żyroskop czy coś, ale na nierównościach...
5,0
Układ jezdny
Prowadzi się bardzo dobrze i pewnie. Zawieszenie i układ kierowniczy jest bardzo dobrze zestrojone. Mimo gabarytów auta można nim naprawdę szybko pokonywać zakręty. Przyczepić się mogę jedynie do skrzypiacego i głośno pracującego zawieszania. Głównie daje się to we znaki na progach zzwalniających. Ponoć pomaga wymiana tuleji wachaczy, ale mechaik stwierdził, że są OK.
4,0
Karoseria
Mam niestety lakier matowy i szybko się on rysuje. Ciężki jest też w utrzymaniu czystośći, ale pewnie metalizowany nie ma tego problemu.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność bardzo dobra. Siedzi się wysoko, krótka maska i zwis przedni powodują, że widoczność do przodu jest bardzo dobra. Na boki również z uwagi na duże okna. Do tyłu mogoby być lepiej, ale tu pomaga kamerka cofania.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Jak to w VAG. Do niczego nie można się przyczepić
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzeje i chłodzi. Fajną sprawą jest 3 strefa klimatyzacji dla drugiego rzędu siedzień.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tutaj jest po prostu bezbłędnie. Bagażnik ponad 800 litrów i masa przestrzeni dla wszystkich pasażerów. Do tego auta po prostu wsiadam i nie martwię się, że komuś zabraknie miejsca na nogi albo, że nie uda mi się czegoś zabrać.
5,0
Wyciszenie
Tutaj jest naprawdę mega dobrze. Auto jest dobrze wyciszone, silnika praktycznie nie słychać. Nawet przy prędkościach autostradowych i wyższych w aucie można komfortowo rozmawiać nawet z pasażerami na tylnych fotelach. Każy kto jedzie ze mną to dziwi się, żę jest tak cicho a auto jednak jest dość wysokie i przy dużych predkościach opory powietrze na epwno są wieksze.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Narazie przejechałem około 40tys km i nie inwestowałem jakoś dużo w ten samochód. Koszty org części są jednak stosunkowe drogie tak samo jak usługi. Ale to norma niestety w dzisiejszych czasach.
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem auto z 2 ręki jeszcze przed falą podwyżek. Jak teraz na to patrzę to zapłaciłem naprawdę niewiele. Przy obecnych cenach to chyba wziałbym nowe z salonu.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zepsuty mechanizm otwierania wlewu paliwa.
Kiedyś przywiesiła się klampka recylkulacji powietrza. Po resecie nie ma już błędów. Niebezpieczny system Start-Stop. To trzeba odrazu wyłączać a najlepiej permanentnie zdeaktywować bo auto potrafi zgasnąć w momencie, którego niekoniecznie sobie życzysz.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Narazie brak i auto mnie nie zawiodło.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 TSI 180KM 132kW
[l/100km]