Dobrze przemyślany samochód, w środku czuję się bardzo komfortowe, minus za spasowanie elementów (drżenie plastiku - o tym niżej). Sądzę, że z ewentualną oceną na 4,5-5 trzeba się wstrzymać do przebiegu ok. 50 tys. km, żeby sprawdzić auto w różnych warunkach, na razie 4.
Wrażenia
4,0
Silnik
Dobra reakcja na gaz jest tylko w trybie 'sport' i w takim zazwyczaj jeżdżę (przy jeździe na tempomacie nie ma to wielkiego znaczenia, bo wrzuca praktycznie te same biegi co w 'drive'), w 'drive' niezbyt ochoczo się zbiera, 'eco' nawet nie próbowałem. Cichutki, podczas spokojnej jazdy po mieście praktycznie niesłyszalny. Poza tym mam nadzieję, że błędy w tym silniku zostały naprawdę wyeliminowane - olej jest ;).
5,0
Skrzynia biegów
Wcześniej jeździłem autem ze skrzynią w manualu, automat to jednak komfort, jest delikatna pauza przy przyspieszaniu, w trybie 'sport' mniej zauważalna.
4,0
Układ jezdny
Trzyma się drogi, przewidywalne prowadzenie, próbowałem wcześniej C4 Grand Picasso - do końca nie miałem pewności czy skręci tak jak chcę, w Touranie jest lepiej. Trochę twardy (ale pewnie coś za coś, tj. lepsze prowadzenie za cenę komfortu).
5,0
Karoseria
Na razie nic się nie dzieje, ale nowy jest więc co ma się dziać.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność dobra, dosyć szeroki słupek środkowy + zagłówek pasażera ogranicza nieco widoczność na prawo-bok, prawo-tył, lewo-bok dobrze, lewo-tył słabo, muszę porządnie się skręcić (ale przynajmniej kręgosłup rozruszam ;) Najbardziej mi się podoba dach panoramiczny (jest otwierany) - może nie w kategorii widoczność, ale naprawdę dużo zmienia w samochodzie, wnętrze jaśniejsze, optycznie wydaje się jeszcze większe niż jest, polecam.
5,0
Ergonomia
Bardzo dobrze przemyślane auto, wszystko jest pod ręką (może ogrzewanie przedniej szyby powinno być na przycisk, a nie przez ekran), najważniejsze, że regulacja temperatury jest normalnie pokrętłem, a nie przez ekran.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dobrze chłodzi, klimatyzacja 3-strefowa, ogrzewania na razie nie używałem, ale myślę, że będzie ok, sprawdzałem podgrzewanie foteli - przyjemne, pewnie się przyda zimą.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na średniej wielkości MPV miejsca bardzo dużo, przy wzroście 1,9m nie mam problemu z ustawieniem komfortowej pozycji za kierownicą, dużo miejsca nad głową i to przy dachu panoramicznym, co nie jest w nowych autach regułą (w nowych kombi z dachem panoramicznym nie mogłem się swobodnie wyprostować, dobrze pod tym względem było w Audi RS6, ale to kosztuje tyle co 4 Tourany, więc zostałem przy Touranie ;). Dużo miejsca z tyłu, fotele w 2-gim rzędzie odchylane, dużo bardziej wygodne niż w Zafirze, nad którą się zastanawiałem. W 3-cim rzędzie też jest sporo miejsca (na pewno więcej niż w S-Max i Zafirze), tam pewnie nigdy nie będę jechał i w ogóle nie będę ich często używać, ale jeśli ktoś planuje częste korzystanie z tych miejsc, to Touran będzie dobrym wyborem.
5,0
Wyciszenie
Przy zamkniętych szybach nie słychać silnika, przy szybszej jeździe wiatr i silnik, ale dźwięk silnika przyjemny.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik 1.8 TSI do najoszczędniejszych podobno nie należy. Po zakupie trasa ok 1.500 km 4 osoby + bagaże, średnie spalanie 7,5 l/100 km, ale jazda spokojna (max 130 km/h), bo na dotarciu. Ostatnio na odcinku 200 km (wyjazd z Warszawy, droga szybkiego ruchu, droga krajowa) spalanie wyszło 6,1 l / 100 km, ale jechałem sam i spokojnie (prędkość max 110 km/h, kilka sprintów). W mieście od 9 l / 100km (płynna jazda, mała ilość świateł) do 12-13 l / 100 km przy ruchu z dużą ilością świateł, stopami, etc. i to bez mocnego przyciskania gazu). Ogólnie, żeby było akceptowalne spalanie trzeba się trochę postarać. Poza spalaniem na razie kosztów nie ma.
4,0
Stosunek jakość/cena
Najtańszy nie był, ale ma wszystko co chciałem, S-Max wychodził drożej, a do tego do S-Maxa pasuje chyba tylko diesel 2.0 TDCI 180 km - dobry silnik, ale diesla nie chciałem, więc zostałem przy Touranie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nieprzyjemne drżenie plastiku przy przedniej szybie od strony pasażera - słychać jak jadę od 80 km/h po nie do końca gładkim asfalcie. Irytujące zwłaszcza w nowym samochodzie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie nic poważnego.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 TSI 180KM 132kW
[l/100km]