Główny mankament: ruszanie - istna katastrofa. Spóźniona reakcja, później spowolnione, następnie koła nie są w stanie przenieść napędu na drogę i dopiero powyżej 30-40 km/h dynamiczne przyśpieszenie.
Kolejny mankament - utrudnione wsiadanie z przodu, przy podniesionych fotelach.
Plusy: stosunkowo wygodne wnętrze i możliwość zakupu z bogatym wyposażeniem (chociaż brak pełnej automatyki foteli), dobre zawieszenie, bardzo duży bagażnik (wersja 5 osobowa).
Wrażenia
2,0
Silnik
Nie wiem "co" odpowiada za to dno: czy silnik, skrzynia (automat), zgranie jednego z drugim? W każdym razie z zatrzymania do ruszenia i dojścia do 40 km/h samochód potrzebuje bardzo dużo czasu! Nawet po wyłączeniu Start/Stopu poprawa jest (typowa jak w innych autach) ale stosunkowo niewielka! Jak samochód już ruszy (powoli jak pociąg) to po chwili próbuje gwałtownie przyśpieszyć i zrywa przyczepność (opony firmowe, letnie, nawierzchnia sucha). Kończy się drganiami a następnie nareszcie jest dynamiczne przyśpieszenie. Wszystko to powoduje, że w dużym ruchu miejskim auto jest dysfunkcyjne. Muszę podkreślić, że nie jeżdżę dynamicznie, jeżdżę minivanami i vanami różnych producentów (również z automatami różnych typów), ale "czegoś" takiego nie spotkałem dotychczas!
2,0
Skrzynia biegów
Nie wiem "co" odpowiada za to dno: czy silnik, skrzynia (automat), zgranie jednego z drugim? W każdym razie z zatrzymania do ruszenia i dojścia do 40 km/h samochód potrzebuje bardzo dużo czasu! Nawet po wyłączeniu Start/Stopu poprawa jest (typowa jak w innych autach) ale stosunkowo niewielka! Jak samochód już ruszy (powoli jak pociąg) to po chwili próbuje gwałtownie przyśpieszyć i zrywa przyczepność (opony firmowe, letnie, nawierzchnia sucha). Kończy się drganiami a następnie nareszcie jest dynamiczne przyśpieszenie. Wszystko to powoduje, że w dużym ruchu miejskim auto jest dysfunkcyjne. Muszę podkreślić, że nie jeżdżę dynamicznie, jeżdżę minivanami i vanami różnych producentów (również z automatami różnych typów), ale "czegoś" takiego nie spotkałem dotychczas!
4,0
Układ jezdny
Auto w sposób komfortowy "wybiera" nierówności i dobrze trzyma się drogi (jak na minivana). Promień skrętu typowy dla samochodów tej wielkości.
4,0
Karoseria
Kwestia gustu
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność dobra, chociaż słupek przedni trochę organiczna widoczność (typowe w autach produkowanych od kilkunastu lat). Jednak zajęcie "wysokiej" pozycji (podniesienie fotela) utrudnia wsiadanie.
3,0
Ergonomia
Po podniesieniu foteli z przodu, wsiadanie jest utrudnione (osoby starsze, chore). Samochód jest ścięty z przodu w związku z tym otwór drzwiowy jest "niski".
Większość podstawowych ustawień jest możliwa na co najmniej 2-3 sposoby (przyciski, przyciski na kierownicy i wyświetlacz).
Wyświetlacz działa dosyć dobrze, aczkolwiek "wchodzenie" w menu w trakcie jazdy jest trudne.
Systemy automatyki jazdy działają poprawnie, aczkolwiek potrafią niemiło zaskoczyć (np. jazda w kolumnie w momencie wjazdu na rondo, czy też utrzymywanie pasa ruchu w ciaśniejszych zakrętach)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja 3 strefowa działa poprawnie aczkolwiek wydajność nawiewów z tyłu jest tylko co najwyżej poprawna.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Po podniesieniu foteli z przodu, wsiadanie jest utrudnione (osoby starsze, chore). Samochód jest ścięty z przodu w związku z tym otwór drzwiowy jest "niski". Wersja 5 osobowa jest bez sensu. Wielki bagażnik bez możliwości powiększenia przestrzeni pasażerskiej (oczywiście dla dzieci przestrzeni wystarcza, ale żeby zrobić "salonkę" dla 4 rosłych dorosłych, przydałoby się trochę więcej miejsca na nogi - tym bardziej że bagażnik dla typowych zastosowań w wersji 5 osobowej jest b. duży/za duży).
Każdy fotel z przodu reguluje się inaczej. Fotele wygodne, aczkolwiek regulacja skomplikowana (szczególnie półautomatyczny fotel kierowcy). Płaska podłoga z tyłu, paskowa regulacja foteli z tyłu. Potrzebowałem dużego i wygodnego ale nie za dużego (jazda w mieście) samochodu do przewozu osób starszych. Niestety oferta nowych minivanów jest bardzo ograniczona. VW oferował samochód z najlepszym wyposażeniem. Niestety samochód tylko poprawnie spełnia moje potrzeby/oczekiwania.
4,0
Wyciszenie
Samochód stosunkowo cichy nawet przy prędkościach autostradowych.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie przy "autobusowej" jeździe umiarkowane ok. 8-8.5l.
Serwis (w zależności od opcji zakupu) wliczony w cenę.
Poziom obsługi w serwisach VW raczej dobry (korzystałem z dwóch).
4,0
Stosunek jakość/cena
Na tle oferty innych aut w tej klasie wielkości i wyposażenia - raczej dobry
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przy dosyć ograniczonej eksploatacji (covid) po roku trudno oceniać.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przy dosyć ograniczonej eksploatacji (covid) po roku trudno oceniać.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 TSI EVO 150KM 110kW
[l/100km]