Silnik
: Dynamiczny silnik mimo że tylko 105 kM, moment obrotowy robi swoje.
5,0
Całokształt
Super. Bałem się że silnik będzie za słaby, ale Nm robią swoje.
Wrażenia
5,0
Silnik
Nie ma co się bać tego silnika - prosta, nieco archaiczna konstrukcja z dołożoną sprężarką.
Jeżeli chodzi o osiągi - wcześniej miałem Scenica 1,9 dCi 103 km, VW jedzie zdecydowanie lepiej. Ciągnie od samego dołu, miło przyspiesza. Mocy zaczyna brakować przy 4 osobach i klimatyzacji.
5,0
Skrzynia biegów
Nie ma się do czego doczepić, biegi wchodzą płynnie niezależnie od temperatury otoczenia. Skrzynia 6 biegowa.
4,0
Układ jezdny
Twardszy niż mój poprzedni francuz, ale super trzyma się drogi.
Komfort
5,0
Widoczność
Super widok w każdą stronę.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, tam gdzie powinno być.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dwustrefowy klimatronic działa super w lecie, w zimie silnik nagrzewa się znacznie dłużej niż w standardowym silniku benzynowym, ale krócej niż w dieslu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca nie brakuje na żadnym z miejsc, dodatkowo ogromny bagażnik.
5,0
Wyciszenie
Tylko szum opon. Jak go kupiłem po przesiadce z diesla, to przez pierwszy miesiąc musiałem się upewniać czy pracuje silnik :)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Od 4,5 litra w trasie wlokąc się w sznurze samochodów, po 8,5 litra z przewagą miasta. Nie uprawiam eco-drivingu, pewnie coś z tego dało by się zejść.
5,0
Stosunek jakość/cena
Cena w promocyjnej konfiguracji CitiLine (asystent parkowania, alufelgi, tempomat, skóra na kierownicy i lewarku, itd, dwustrefowy klimatronic..) to 71 tys. Czy było warto okaże się za 5 lat. Na razie jest super.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tapicerka na podłodze obcięta jest co do minimetra, zdarzyło mi się że wyskoczyła spod osłony progu. W zimie skrzypią teleskopy klapy bagażnika.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak, ale przebieg to na razie 11 tys. km.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 105KM 77kW
[l/100km]