Silnik bardzo elastyczny - do pewnych prędkości. Mógłby byc ciut cichszy.Reszta bez zarzutu. Na 15 tyś km spalił 1,2l oleju.
4,0
Skrzynia biegów
Pewne prowadzenie drążka zmiany biegów. W moim aucie czasem jadąc bardzo powoli na biegu 2, przełączając na 1 odczuwa się delikatny opór. Przy zimnym silniku ciężko wchodzi 2 bieg. Zestopniowanie skrzyni przeciętne. Do setki przyspieszanie na 3,4,5,czy nawet 6 biegu to duża przyjemność. 4 bieg powyżej 110 km/h prawie już nie ciągnie. 5 i 6 bieg od 110 do 180 nie czynią z auta rakiety - przeciętnie jak na tak duża moc i moment obrotowy.
5,0
Układ jezdny
Mini Van a jeździ się nima jak wyśmienitym autem osobowym.
Trzyma sie idealnie drogi zarówno na prostej jak i zakrętach. Jedynie co denerwuje to odczuwalne poprzeczne nierówności z asfaltu. Coś za coś, ogólnie bdb.
Komfort
5,0
Widoczność
Dla mnie bdb. jedynie na skrzyżowaniach nie widać górnych sygnalizatorów, zasłania je lusterko.
5,0
Ergonomia
Ergonomia wzorowa. Denerwuje brak podświetlania wieczorem radia , aby coś zobaczyć na wyświetlaczu musisz włączyć światła pozycyjne. Totalna tandeta.
Pytałem w serwisie i ponoć nie można tego przeprogramować.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
IDEAŁ - pod względem ogrzewania i wentylacji. UWAGA!!! Sprawdzałem w kliku Touranach i nowych Octaviach II z okolic schowka zwłaszcza przy nierozgrzanym silniku słychać coś jak tykanie zegara (wyraźnie słyszalne przy przekręconym zapłonie jak i po uruchomieniu silnika). To wada fabryczna jakiegoś przekaźnika w mechaniźmie klimatyzacji. Po rozgrzaniu silnika mniej słyszalne. Sprawdz w swoim aucie. Mnie w celu sprawdzenia zaproponowano rozbieranie całej deski rozdzielczej, totalny idiotyzm w nowym aucie!!!!!!!!!! Już dwa razy przeprogramowywali ten przekaźnik i dalej klika.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Zupełnie wystarczająca. Lepsza niż u konkurencji w tej samej wielkości aut.
Jedynie co przeszkadza, siedzi się zbyt nisko i przy podniesieniu fotela do góry, cięzko jest ustawić kierownicę tak aby wygodnie ją trzymać w dłoniach, nie zasłaniająć przy tym nią samą prędkościomierzą - jego prawej części.
3,0
Wyciszenie
Jak za tą cenę i klasę auta przeciętnie. Diesla słychać przy przyspieszaniu.Zaskakująco cichy w przedziale 100-120km/h. Do 160 OK.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Komputer zaniża zużycie paliwa od 0.5-1 litra na 100km.Ja sprawdzam lejąc po korek.
Minimalne na trasie (delikatna jazda ale przy pełnym obciązeniu) 100km/h z włączoną klimą 5.7 - maksymalne przy ostrej jeździe 8.5. Miasto 7-8.5 l.
Chyba dobrze??
2,0
Stosunek jakość/cena
Zbyt drogi w zakupie. Serwis w Łodzi taki sobie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Puka przycisk ESP -choć już go wymieniono dalej daje znać o sobie. Czasem delikatnie skrzypi schowek i coś stuka w bagażniku . Mimo, że zdiagnozowano to jako klapę po jej regulacji, dalej czasem to słychać.
4 razy zapalała się kontrolka poduszki powietrznej.Sam nie wiem czy serwis za 4 razem usunął wadę czy tylko zresetował Vas-em usterkę?????
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Patrz wyżej.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI 140KM 103kW
[l/100km]