Silnik AZV wersja Highline. Jak na autko z 2003 bardzo przyjemne, wygodne i pakowne. Regularnie serwisowane. W siedem lat zrobione 100tyś. Gdyby nie wymiana głowicy było by bez większych zastrzeżeń, ale ten typ tak ma. Teraz już nie opłaca się go sprzedawać.
Wrażenia
4,0
Silnik
Dużo dużo więcej frajdy z jazdy niż 1.9. Tyle, że przy 225 000 wymiana głowicy. Zaczęło się od problemów z płynem chłodniczym, i jego zmiennym poziomem i ciśnieniem. Pierwotnie miała być uszczelka ale po prześwietleniu wyszło, że głowica. Po wymianie wszystko ustąpiło. Lepiej kupić nową, cena trochę wyższa ale gwarancja jest, a w używkach nie wiadomo co siedzi. Jeśli ktoś ciekawy, to koszt wymiany z robocizną wyniósł niecałe 4000pln, z czego połowa to głowica. Przy okazji zrobiono przegląd układu korbowo-tłokowego, gdzie też wymieniono część bardziej wyeksploatowanych elementów.
4,0
Skrzynia biegów
Bardzo przyjemna, dobrze zestopniowana. Jedyny mankament skrzyń z początku produkcji to wycieranie się obudowy przy łożysku, powodujące niepokojące gwizdanie przy zmianie obrotów, często mylone z turbiną. Ten element obudowy wymieniłem przy 190tys na nowszy z rocznika 2006.
5,0
Układ jezdny
Ładnie trzymie w zakrętach, fajnie wybiera nierówności. Czuły na jakość opon.
4,0
Karoseria
Przyzwoita, zaczynają wychodzić gdzieniegdzie małe pęcherze na przednich na nadkolach, ale już ma trochę lat. Do ogarnięcia za parę gorszy.
Komfort
5,0
Widoczność
Przednie boczne słupki trochę przeszkadzają, da się przyzwyczaić.
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI 140KM 103kW
[l/100km]