Auto funkcjonalnie bardzo ciekawe, zamieniłem na niego dużo większego Avensisa, ale w środku poza miejscem na nogi z tyłu, jest wręcz więcej miejsca. Bardzo dobre rozwiązania ergonomiczne, niestety awaryjność i koszt części zniecięcił mnie do tego samochodu. Jednak jak VW to tylko z nieśmiertelnym 1.9 TDI.
Wrażenia
5,0
Silnik
Do pracy silnika nie mogę się przyczepić, ma dużo mocy, elastyczność (przynajmniej z DSG) bardzo dobra. Klekot pompowtrysków trochę przeszkadza, ale można się przyzwyczaić.
5,0
Skrzynia biegów
Mam DSG - doskonała skrzynia, ale tylko jeśli chodzi o pracę - gorzej z jej awaryjnością. Nikt nie chce się tykać tego typu skrzyń, a naprawa byle pierdoły to gruba kasa.
2,0
Układ jezdny
Tu oceniam słabo, bo o ile prowadzenie jest bardzo dobre, to nie wiem po co w rodzinnym miniwanie takie twarde zawieszenie. Rozumiem, że VW tak już mają, ale w takim wozie powinni sobie odpuścić. Chyba nikt czymś takim nie szaleje po zakrętach...
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność w normie. W najwyższej wersji Highline brak czujników cofania (???).
5,0
Ergonomia
No tu plus. W aucie na płycie golfa udało się upchnąć naprawdę sporo przestrzeni i mądrze ją zorganizować. Fajne stoliczki dla pasażerów z tyłu, fotele składane i wyjmowane, masa schowków, choć niektóre tak małe i w tak niedostępnych miejscach, że mogliby sobie darować (np pod dywanikiem z tyłu). Oczywiście na desce wszystko tam gdzie trzeba, jak to w VW.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Źle, bo mimo dogrzewacza, auto rozgrzewa się potwornie wolno. Bez dogrzewacza silnik w ogóle nie osiąga właściwej temperatury, a wśrodku jest zimno. Klima automatyczna OK.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo przestrzeni z przodu i ogromny bagażnik. Z tyłu trzy niezależne fotele, ale miejsca na nogi już zdecydowanie mniej niż w segmencie D. Inaczej się nie da... za to nad głowami dużo miejsca.
4,0
Wyciszenie
Trochę klekotu od silnika, poza tym dość cicho.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie jest OK, ale istny horror jeśli chodzi o koszty utrzymania. Do 2.0 na pompowtryskach wszystko jest drogie, od rozrządu do przepustnicy.
3,0
Stosunek jakość/cena
Do jakości wykonania nie można się przyczepić, ceny trzyma dość mocno, jak to VW, jednak wg mnie auto jest przewartościowane.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez 2 lata miałem: padnięty pompowtrysk, uszkodzoną przepustnicę, a teraz spadek mocy o połowę (jeszcze nie diagnozowałem co to, pewnie turbina), pad DSG (jakiś zaworek za 2500 zł i jeżdzenie po całej Polsce żeby znaleźć kogoś kto w ogóle widział taką skrzynię na oczy).
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Uszkodzony zawór sprężarki klimatyzacji, uszkodzony czujnik oleju w misce, walnięta klapka nawiewu (cały czas wiało gorącym). Trochę dużo tego jak na 30.000 km. Oczywiście o zawieszeniu nie wspominam bo na naszych drogach całe zawieszenie to \"element eksploatacyjny\" :)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI 140KM 103kW
[l/100km]