Zawieszenie
: Autko jak na minivana nie wychyla sie na zakretach i nadaje sie do szybkich pokonywania zakretów.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: Turbina z tego co wiem to dosc czesto w tych silnikach
Przeniesienie napędu
: Koło dwumasowe
Układ elektryczny
: EGR
4,0
Całokształt
Pomimo negatywnych opini na temat silnika oraz usterek, które mi sie przytrafiły to i tak szczrze polecam to autko. Touranika posiadam od dwóch lat i przejechalem nim 30tys km. Autem naprawde jezdzi sie baardzo wygodnie, nadaje sie do spokojniej jazdy z rodziną oraz można troche poszaleć. Po wyciagnieciu foteli z drugiego rzędu, co wykonuje sie dosłownie w 2 minuty autko spokonie moze robic za małą ciezarówkę, przewiesc mebel, pralke nie ma problemu. Najwiekszy plus autka to przestrzen, dynamika oraz układ jezdny ! Z zewnatrz autko moze nie jest najpiekniejsze ale dzieki prostocie jest bardzo praktyczne i łatwe do zaparkowania. Polecam autka przedze wszystkim dla rodzin z małymi dzieci. Autko bardzo pakowane i wygodne, gdyż dziecko siedzi wyzej i wyraźniej widzi co sie dzieje za oknem. No niestety usterki silnika są ale wydaje mi sie ze w tych czasach po wiekszosci aut uzywanych trzeba sie spodziewac ze ustarka moze sie przytrafic.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik o mocy 136KM, bardzo elastyczny. Jadac 60km/h na 6 biegu nie trzeba nawet redukowac aby sie rozpedzic. Na trasie nie ma problemu z wyprzedzaniem. Uwazam ze do tej masy auta idealnie dobrany no i przy tym ekonomiczny. Wada - dośc głosny oraz troszke awaryjny, choc pomimo tego to i tak polecam.
5,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna, nie mam sie do czego doczepic. Nie trzeba zbyt czesto manewrowac lewarkiem oraz \"szukac\" biegu. NIEMIECKA PRECYZJA
5,0
Układ jezdny
I tu jestem milo zaskoczony. Touranik bardzo fajnie tlumi nierownosci a przy tym tez nie wychyla sie na zakretach. Wczescniej posiadalem Citroena Xsare Picasso i na rondzie mialem wrazenie jakbym za chwile mial sie przewrocic na bok, zaś w vw czuje sie jak w niskim aucie osobowym, łuki śmiało można pokonywać bez zwalniania.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zastrzezen, autko krotkie, intuicyjne. Na parkingu nie ma problemu z manewrami choc nie posiadam czujników prakowania.
5,0
Ergonomia
Jak to bywa w nimickich autka wszystko czytelne i pod reką. Duża ilosc schowków. Bagaznik mega pojemny i ustawny.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja (Klimatronik dwustrefowy) bardzo dobrze chłodzi. Dzieki nawiewom na tylni rząd siedzeń temperatura w aucie zrównoważona. Co do ogrzewania to posiadam webasto - dogrzewacz silnika i z nim autko bardzo szybko nagrzewa sie. Jak webasto mi sie zapsyło to juz trzeba było odczekać 10 min za nim silnik nabierze temperatury.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wczesniej mialem MiniVana , teraz posiadam Touranika i kolejne autko to również bedzie minivanik lub SUV. Wygodnie sie wsiada. Jesli ktos ma dzieci to tym bardziej polecam. Nie trzeba sie schylać, wyginąc aby dziecko zapiac w fotelik. Na parkingu dziecko wyprostowane skacze miedzy fotelami. I najwiekszy plus to za to ze z tylu osobne fotele tak wiec jazda w 5 osob doroslych nie jest mecząca dla pasazerów.
3,0
Wyciszenie
No i tu najwiekszy minus dla autka. Silnik glosny! a przy predkosci powyzej 120km/h opory powietrza słychac dosc wyraznie! Przy predkosci powyzej 160 juz nawet uciążliwe.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Miasto max 8.5 zimą, latem 7,5. Trasa - na autostradzie przy predkosciach okolo 160 to trzeba sie liczyc ze srednia podchodząca do 7 litrow ale mozna i przy ekonomicznej jezdzie 90km/h do 5 litrów. Uwazam ze jak na tą moc oraz na te gabaryt autka to jestem zadowolony.
4,0
Stosunek jakość/cena
Autko kupilem uzywane dwa lata temu. Materialy wykonczeniowe autka jak na VW przystalo na dobrym poziomie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z drobiazgów to podnosnik szyby, podgrzewanie lusterka.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zawór EGR - przeczyszczenie 200zł, Turnina odłączała sie przy predkosci 100km/h - diagnoza zapieczone \"kierownice\" w turbinie, koszt naprawy okolo 1000zł, webasto - dogrzewanie silnika, wymiana piecyka na uzywany - koszt naprawy 700zl. Przepływomierz - wymiana na uzywany, koszt naprawwy 250zł. Koło dwumasowe przy przebiegu okolo 140tys km, jak szczelilo kolo to i rozrusznik ułamało, koszt naprawy okolo 2000zł. Spodzieawłem sie po VW, iż jest to mnie awaryjne autko.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI 140KM 103kW
[l/100km]