Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Touran I

mik, 15 lat temu
Silnik 2.0 TDI 140KM 103kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 66 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volkswagen Touran I 2.0 TDI 140KM 103kW 2003-2010 - Oceń swoje auto
4,69
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Ekonomiczny ale i pozwalający na szybkie i sprawne przemieszczanie się.
5,0
Całokształt
Samochód rodzinny z doskonałym dynamicznym i oszczędnym silnikiem. Bezpieczny (komplet poduszek) systemy ABS, ASR, ESP. Siedziska w stosunku do standardowych samochodów są położone wyżej co poprawia bierne bezpieczeństwo i ułatwia wysiadanie. Fotele nie męczą nawet przy dłuższych trasach.
Wrażenia
5,0
Silnik
Diesel jak diesel trochę klekocze ale jest oszczędny i podczas wyprzedzania z okolic 80km/h do 120km/h rozpędza się w dobrym tempie. Przy prędkościach powyżej 130-140km/h bardziej słychać szum powietrza i szum opon (zimowe) niż silnik. Gdy się dba o turbinę (wyhamowywanie po jeździe) o przeglądy wymiany płynów itp silnik odwdzięcza się bezproblemową pracą i niskim spalaniem.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów zestopniowana całkiem dobrze. Jedynie mogę mieć zastrzeżenia do pierwszego biegu - trochę za krótki. Prawdopodobnie docenię to gdy zapnę do samochodu przyczepkę. Biegi wchodzą pewnie z delikatnym oporem. Skok dźwigni jest porównywalny z Civicem VTi, czyli krótki. Nie ma problemu z szybkim przełączaniem biegów (skrzynia manualna 6b).
5,0
Układ jezdny
Dobre trzymanie w zakrętach zawdzięczamy całkiem twardemu zawieszeniu. W porównaniu do V40 można by sądzić ze Touran ma sportowe jednakże w porównaniu do Civica VTi - zdecydowanie bardziej komfortowe. Jak dla mnie idealny kompromis - nie wychyla się zanadto na zakrętach a polskie dziury tłumi całkiem nieźle. Nie mam zastrzeżeń do ESP - nie jestem \"wyczynowcem\" więc uważam że system jest na tzw \"wszelki wypadek\". ASR przydaje się w zimie przy ruszaniu. Co do bezpośredniości przenoszenia informacji przez kolumnę kierownicy - to znów kompromis pomiędzy sportem a komfortem. Czuć na kierownicy większe dołki jednak część nierówności jest tłumiona. Samochód szybko reaguje na manewry kierownicą i jak na vana jest całkiem zwrotny.
Komfort
4,0
Widoczność
Człowiek czuje się jak w akwarium poza jednym przypadkiem. Przednie boczne słupki zasłaniają czasem pole widzenia i trzeba się wychylić by coś zobaczyć. Tył jak to w kombiakach i vanach - trzeba \"wyczuć\" + przyzwyczaić się do oceny odległości w lusterkach bocznych (ewentualnie nauczyć się cofać używając lusterek). Co do oświetlenia zarówno światła drogowe jak i mijania są wystarczająco silne (H4, H7) by rozświetlić mrok przed samochodem - podróżowanie w nocy jest bezproblemowe.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest pod ręką. Duże przyciski radia, klimatyzacji + pokrętła nie sprawiają problemu nawet na naszych drogach. W radiu przydał by się RDS oraz CD-Text, ale mi wystarcza to co jest. Bardzo przydatna funkcja trzykrotnego mignięcia kierunkowskazu. Doskonałe spryskiwanie szyby przedniej (spryskiwacze pokrywają większość szyby delikatną mgiełka) i duże wycieraczki bardzo dobrze radzą sobie w trudnych warunkach drogowych. Po spryskaniu szyby 3-krotny przejazd wycieraczek + dodatkowy po kilku sekundach by usunąć wodę spływającą z góry. Przydatne schowki przy lusterku - okulary i drobne rzeczy zawsze pod ręką.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Climatronic sprawdza się doskonale w każdej sytuacji. Zimą całkiem szybko można rozgrzać samochód pomimo całkiem pokaźnej przestrzeni w środku. Lato - klimatyzacja działa bardzo dobrze i utrzymuje przyjemny chłód w kabinie. Obsługa jest intuicyjna i nawet bez czytania instrukcji każdy jest się w stanie połapać o co chodzi.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przód - bardzo dużo miejsca, regulacja foteli wraz z regulacja podparcia odcinka lędźwiowego pozwala doskonale dopasować fotel do indywidualnych preferencji. Tył (2-gi rząd) - 3 niezależne fotele z możliwością przesunięcia oraz odchylenia oparcia. środkowy składany może pełnić funkcję podłokietnika bądź stolika. dodatkowo rozkładane stoliki w oparciach przednich siedzeń. 3-ci rząd - 2 rozkładane fotele wraz z zagłówkami i 3-punktowymi pasami. Raczej nie są najwygodniejsze. Mogą służyć do krótszych podróży (do 100-150km). Wszystkie fotele posiadają regulowane zagłówki i 3-punktowe pasy bezpieczeństwa. Z rozłożonymi siedzeniami 3-ciego rzędu mamy około 200litrowy bagażnik. Po ich złożeniu dysponujemy już przestrzenią bagażową wynoszącą prawie 700l. Natomiast po złożeniu/wymontowaniu trzech siedzeń 2-giego rzędu mamy towarówkę zabierającą 2000 litrowy (dwa tysiące) bagaż. A wszystko to mierzone tylko do linii okien! Ładowność to niecałe 700kg. Jak na rodzinkę 2+2 + pies wystarcza (pod warunkiem ze mamy tylko 1 wózek).
4,0
Wyciszenie
Niskie prędkości powodują ze do środka przesącz asie delikatny klekot silnika. Powyżej 130km/h mamy raczej szum powietrza niż klekot silnika. Prawdopodobnie dają tu znać o sobie gabaryty samochodu. Dźwięk silnika nie jest natarczywy, określiłbym go jako pomruk większego kota.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Co do zużycia paliwa: jazda normalna poza miastem bez szaleństw, kręcenia po odcięcie, kiedy trzeba to wyprzedzanie kiedy nie trzeba to jazda ze stałą prędkością (okolice 100-120km/h) 6.2l/100km, jazda miejska w podobnym trybie to około 1-1,5l więcej. średnia jaka mi wyszła jak na razie to 6.5l/100km. Krótkie trasy - raczej nim nie jeżdżę, ale na krótkich trasach trzeba doliczyć jeszcze około 1l więcej. Wskazania komputera są zaniżone o około 5% w stosunku do tego co widzę na stacji benzynowej.
4,0
Stosunek jakość/cena
Zdecydowanie nowy jest za drogi. Jednakże kilkuletnie egzemplarze po dokładanym prześwietleniu w serwisie są jak najbardziej warte uwagi. Jakość wykonania: plastiki wyglądają całkiem dobrze i nie ma się wrażenia takiego jak po wejściu do Forda Fusion - że wszystko co mamy przed oczami to jedna wielka zabawka.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Narazie odpukać nic się nie dzieje, poza standardowa wymianą oleju i pasków zero problemu.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnych problemów. I oby tak dalej.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen Touran I