Jestem zadowolony z tego praktycznego auta.
Przed zakupem studiowałem opinie w internecie, gazety motoryzacyjne, obejrzałem chyba wszystkie modele kompaktowych kombiaków i minivanów.
Spędzam w aucie kilka godzin dziennie i jest ono moim narzędziem pracy więc pod każdym względem musiało być lepsze od konkurencji.
Jedynie fabryczne audio jest do d...
Do ostatniej chwili kusiła mnie Mazda5, ale spalałaby o litr więcej.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik sprawdza się do spokojnej i lekko dynamicznej jazdy.
Wiele opinii już o nim pisano,więc nic nowego nie wymyslę. W każdym bądź razie sprawdzony w wielu modelach.
Wcześniej przejechałem golfem czwórką 300 tys bez problemowo z tym motorem i nie było problemów.
Jak sprzedawałem , to stan silnika był bardzo dobry.Nic nie dymiło,nie brał oleju i po podłączeniu do komputera nie wykazywał jakiegoś istotnego zużycia.
Kupił go ode mnie mój kumpel i do tej pory ma spokój.
Dodam tylko , że szukałem używanego auta z tym właśnie silnikiem i było niewiele ofert sprzedaży.
Przeważała oferta modeli z silnikami dwulitrowymi, co ciekawe w dużo niższych cenach pomimo lepszych wersji wyposażenia.
O czymś to świadczy.
3,0
Skrzynia biegów
Tutaj średnio.Niby specjalnie nie narzekam ale..
Czyżby dołożenie szóstego biegu miało wpływ na pogorszenie się precyzji?
W golfie czwórce biegi wchodziły jak marzenie, a tu nie jest tak dobrze.
Od początku piąty bieg wchodzi dużo gorzej niż inne, czasami zgrzytnie.
4,0
Układ jezdny
Twardy,jestem już przyzwyczajony.
Myślałem, że będzie znacząca różnica w jeżdzie pomiędzy nim, a moim starym autem .
Jest trochę ciszej. Trochę lepiej tłumi przy poprzecznych nierównościach, ale na ostrych zakrętach tył ucieka. Tego w golfie (wersja kombi)nie było.
Ten jest proporcjonalnie krótki i na śniegu chce robić bączki pomimo zimówek.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność dobra na odległość, natomiast na krótki dystans karoseria ogranicza pole widzenia.
Parkowanie wymaga uwagi.
5,0
Ergonomia
Po kilkunastu minatachh zapomniałem , że jestem w nowym aucie.
Wszystko jest tam, gdzie trzeba.
Duże, konkretne schowki.
Wszystkie w pełni wykorzystuję.
Bagażnik można powiększyć wyjmując całkowicie tylne fotele. Każdy z osobna składa się jak walizka i łatwo wyciąga z auta. Można też złożyć oparcia tylnych foteli, lub podnieść je razem z siedziskiem i zablokować specjalnym drążkiem.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dzięki ogrzewaniu postojowemu, które każdy touran ma w standarcie kabina szybko się nagrzewa.
W zimie też nie wymaga długiego skrobania szyb.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Aż za dużo dla mnie miejsca, szczególnie nad głową. Można jeździć w cylindrze.
3,0
Wyciszenie
Silnik dobrze wyciszony.
Natomiast wyraźnie słychać szum z opon. Moim zdaniem jest zdecydowanie za głośno w środku po przekroczeniu 90 km/h.
Chociaż gdy dostałem na 3 tyg. zastępczego civica, zacząłem bardziej doceniać moje auto pod KAŻDYM względem. W szczególności wyciszenie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jest dobrze.
Projektanci mogliby jednak zrobić w przyszłości auto bardziej opływowe, z niższym dachem. Spalałby o litr mniej.
W lecie średnie spalanie wynosi 5,4, zimą 5,7.
4,0
Stosunek jakość/cena
Kupującym polecam lepsze wersje z lepszymi fotelami.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
na razie nic się nie zdarzyło poza zgrzytającą piątką
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
j.w.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI DPF 105KM 77kW
[l/100km]