Znacznie więcej plusów niż minusów - myślę, że przeciętny użytkownik będzie zachwycony, a maruda się przyzwyczai :)
Wrażenia
4,0
Silnik
Dość elastyczny, choć na trzecim biegu przy prędkości 40 km/h (przypadek :)) ledwo się dźwiga. Z czasem brakuje tych 20-30 kucyków, bo biegi są dość krótkie. Mam wersję BXE, naczytałem się o panewkach ale u mnie z przebiegiem
4,0
Skrzynia biegów
Wajcha chodzi u mnie dość sztywno. W mieście najczęściej używam 5 biegu - szybkie wachlowanie do piątki, a do szóstki ciężko dobić - spalanie na szóstce przy obrotach 2000 obr. nie zachęca.
5,0
Układ jezdny
Nie mam tu nic do zarzucenia - dobrze się prowadzi, nie jest pod- czy nadsterowny, pewnie trzyma się drogi (chyba że ma się polskie zimówki, jak ja).
Komfort
5,0
Widoczność
Doskonale z minusem. Jedyny w zasadzie mankament to przednie szyby dzielone na mały trójkącik - ten słupek zabiera trochę z pola widzenia. Poza tym wiadomo - bez zastrzeżeń.
5,0
Ergonomia
Doskonale z minusem. Wszystko pod ręką i przemyślane, choć denerwuje fakt, że ręczny przy zaciągnięciu haczy z dołu o wysunięty podłokietnik, oraz u mnie (może to kwestia indywidualna ustawień fotela) dość daleko trzeba sięgnąć do otwieracza szyb bocznych - w zwykłym wysięgu dotykam... otwieracza szyb tylnych.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Na pewno nie jest to jakiś killer nadmuchu, co potwierdzały opinie i potwierdzam ja. Z klimą i jednym pasażerem jest ok, ale po wsadzeniu dziecka przez 5 minut mam mgłę londyńską. Po kilku długich minutach jest już ok, ale wszystko na klimie - bez klimy zapomnij o jeździe.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie jest doskonale - to nie Sharan - ale wystarczająco. Z przodu full miejsca, z tyłu dla dziecka w foteliku miejsca na styk. Tylne fotele powinny zawsze być na maksa oddalone od przodu - przesuwamy je do przodu tylko przy przewożeniu słonia w bagażniku. Jeśli chodzi o miejsce na boki - nie mam zastrzeżeń.
3,0
Wyciszenie
U mnie bardzo przeciętnie - to zdecydowanie największy mankament. Przy 120 km/h już nie da się rozmawiać, a poza tym słychać silnik mniej lub bardziej przy każdym biegu i na każdych obrotach. Ciekawe jak to będzie w trasie w tym rodzinnym aucie :)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie ciężko coś stwierdzić. Pierwsza wymiana oleju i filtrów - 400 zł. Poza tym nic się nie dzieje.
4,0
Stosunek jakość/cena
VW trzyma cenę, mam nadzieję że nie bez powodu. Trochę jednak za wcześnie na tę ocenę, nie jeździłem też wieloma autami. Przypuszczam, że niektóre auta są równie solidne, a tańsze.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Póki co odkryłem awarię pompy webasto i rozszczelniony spryskiwacz lampy.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po kilku miesiącach nic nie stwierdziłem.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 105KM 77kW
[l/100km]