Polecam ten pojazd jako auto \"rodzinne\". Łatwo zapakować wiele rzeczy, kilka osób i udać się w dłuższa podróż. Ponadto konstrukcja nadwozia pozwala na łatwiejsze wsiadanie/wysiadanie i zajęcie nieco innej (dla mnie bardzie wygodnej) pozycji.
Wrażenia
4,0
Silnik
Autko dość dynamiczne, chociaż zdecydowanie nie jest to auto sportowe. Wystarcza na swobodną jazdę zarówno na trasie jak i w mieście.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia pracuje poprawnie, zdecydowanie polecam 6-cio biegowe skrzynie biegów.
4,0
Układ jezdny
Jak na pojazd klasy MPV właściwości jezdne są bardzo dobre, aczkolwiek kontrola trakcji ma się nijak do systemów stosowanych chociażby w Mercedesie klasy C.
Komfort
4,0
Widoczność
Lusterka mogłyby okazać się troszkę większe. W tej klasie to bynajmniej nie jest ujma.
5,0
Ergonomia
Dużo przestrzeni, wszytko \"pod ręką\" i cała masa schowków. Wszystko to czyni auto bardzo funkcjonalnym i uniwersalnym pojazdem.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Climatronic dwustrefowy działa poprawnie, lecz można mieć duże obawy w stosunku do ogrzewania. Auto nagrzewa wnętrze zdecydowanie zbyt wolno, później jest już ok.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca dla 4 osób dorosłych, lub 2 dorosłych i 3 dzieci. Wersji 7-mio miejscowej nie miałem okazji testować.
4,0
Wyciszenie
Do wnętrza auta nie dociera zbyt wiele hałasu z zewnątrz, w moim przypadku najgłośniejsze okazały się opony;p
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie jak na auto posiadające taką przestrzeń rewelacyjne. Koszty napraw i przeglądów (poza ASO) napawają optymizmem. Jest to auto które nie jest tajemnicą dla większości mechaników, również samemu można wykonać wiele czynności.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto kupiłem jako używane z przebiegiem 135 000 i przez kolejne 60 000 nie sprawiło większych kłopotów. Jakość materiałów i stosowanych części jest dobrze dobrana. Konkurencja w postaci Berlingo, Partnera czy Kangoo ma się nijak w stosunku do Tourana. Jedyną godną konkurentką wydaje się Toyota Corolla Verso.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez około 60 000 km zdążyło spalić się kilka żarówek, rozszczelnić przewód paliwowy i zużyć łożysko na mcphersonie.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przy 180 000 \"rozpadło się\" sprzęgło, jak się później okazało również koło dwumasowe wymagało wymiany. Całkowity koszt 2150pln
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 105KM 77kW
[l/100km]