Naprawdę porządne auto. Ma parę niedociągnięć jak każde auto, ale plusów jest zdecydowanie więcej, o czym poniżej.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak na 100 KM to rakieta. To pewnie przez super zestopniowaną skrzynię. Bardzo elastyczny. Bezawaryjny - zmieniam tylko olej i filtry i to wszystko na dystansie 75000 km, które nim zrobiłem. No trochę głośny jest, ale to przy jego zaletach można wybaczyć.
5,0
Skrzynia biegów
6 biegów, które można zmieniać jednym palcem. Czuć tylko charakterystyczne kliknięcia. Suuuuper.
4,0
Układ jezdny
Fakt, że bardzo twarde zawieszenie - czuć w kabinie każdą nierówność drogi, ale za to rewelacyjne prowadzenie na zakrętach. Konstruktorzy wyszli chyba z założenia, że jak ktoś kupuje tourana to nie jeździ sam tylko albo z całą rodziną albo pełnym bagażnikiem - Po załadowaniu zawieszenie rzeczywiście staje się bardziej jędrne i elastyczne (zaczyna być całkiem komfortowe). Co ważne dla mnie - używam go w firmie do wożenia towaru i jestem w szoku, że po obciążeniu go ok 500-600 kg prowadzi się nadal po zakrętach jak mało która osobówka.
Komfort
4,0
Widoczność
Jak czytam, ze komuś przeszkadza, że maski nie widać albo tyłu albo słupek za gruby to śmiać mi się chce. Co to za kierowcy, którzy mają problemy z ogarnięciem wzrokiem w sumie niedużego auta jakim jest touran albno nie umieją cofnąć patrząc tylko w boczne lusterka? To co ma powiedzieć przeciętny kierowca TIR...? Dla mnie widoczność super a manewrować nim można precyzyjnie w każdej dziurze (świetny skręt)
5,0
Ergonomia
Każda funkcja, każdy przełącznik do bólu logiczny i na swoim miejscu. Bardzo funkcjonalny komputer. Ogrom bardzo pojemnych schowków(w drzwiach mieszczą się 1,5-litrowe butelki. Bardzo przydatna, a żadko spotykana w innych markach regulacja przerywanej pracy wycieraczek. Wygodnie fotele (również te z tyłu).
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zimą, mimo działającego fabrycznego vebasto, rozgrzewa się bardzo wolno. Latem climatronic radzi sobie już całkiem dobrze.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Na plus zaskoczyła mnie głównie szerokość w kabinie zarówno z przodu jak i z tyłu. Po wyjęciu siedzeń mamy do dyspozycji ogromny, bardzo foremny kontener - pół meblowego tam wchodzi.
3,0
Wyciszenie
No tutaj trochę ponarzekam. Dość głośne szumy opływającego powietrza i toczenia kół na różnej powierzchni asfaltowej. Silnik dokucza głównie w mieście bo w trasie jego jednostajne mruczenie jest już całkiem znośne.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Rewelacja! Spalanie rzeczywiste między 5,5 a 6 litrów (komputer zaniża spalanie o ok 0,5 litra). Auto się nie psuje więc z kosztów eksploatacyjnych to głównie olej i filtry, które są tanie. VW to wdzięczna marka aut do samodzielnej obsługi sewrwisowej, co bardzo lubię, więc koszt robocizny w moim przypadku to 0 zł.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Do tej pory w zawieszeniu zmieniłem tylko przednie łączniki stabilizatora (nasze drogi zawsze wygrają :))). Jedyna awaria to pęknięty uchwyt trzymający szybę w drzwiach kierowcy - koszt części 90zł i cały dzień roboty w garażu.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Rewelacja. Kupiłęm auto w Niemczech w salonie Audi z pełną dokumentacją przy przebiegu 145000. Do tej pory, do stanu licznika 220000, poza olejem i filtrami zrobiłem 2 rzeczy opisane wyżej. I na tym lista się kończy. Nawet klocki i tarcze są jeszcze oryginalne i w dobrym stanie, co mnie naprawdę dziwi!!!
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 100KM 74kW
[l/100km]