Kupiony na chwile /po skasowaniu Sorento/. został już dwa lata. Miał być na trasę Szwajcaria (Basel) - Polska (Śląsk).
Niestety ze względów logistycznych nie nadaje się do eksploatacji autostradowej. Stacje CNG usytuowane w pobliżu miasteczek (miast) bo tam jest RURA z gazem. zatem trasa 1200 km to przy zasięgu 400 (450) trzykrotny zjazd po około 20 minut to dodatkowa godzina. Auto (z tym silnikiem!!! BSX opracowane chyba z Argentyńczykami typowo do CNG) pomyślane jako miejskie. W Niemczech taxi robią po 400 do 600 tys km bez problemów. w trasie przy 4000 obr 140 km/h brakuje 6-biegu . Hałas jest jak w 125p. Co do zasilania CNG to temat na osobne opracowanie.
Jeśli do stacji CNG masz 10km w jedną strone KUP to auto
Jeśli po trasie masz co max 380 km stacje CNG (CAŁODOBOWE) Kup to auto
Jeśli masz kogoś kto ogarnia zwykłe benzyniaki KUP to auto.
Jeśli nie zalezy Ci na prestiżu a tylko na ekonomi i taniej eksploatacji KUP to auto.
Jeśli słuchasz muzyki na trasie to NIESTETY to auto nie dla ciebie.
Spalanie wg kg na 100km, Szwajcaria dojazd do pracy (2osoby), 15 km (50% max 50km /h + 50% max 80km/h zima ) = 4,7kg
Spalanie trasa (2osoby+ bagaż) (280km) 95% 120km/h (Szwajcaria autostrada) 5,6kg/100km
Spalanie trasa 1200 km 100% atostrad CH + DE + PL, średnia przejazdowa prędkość 140km/h. 5,6kg/100km (2 osoby+bagaż na święta ;)
Średni można powiedzieć że jest to auto benzynowe, które spala tyle CNG ile na normalnej Pb tyle że w cenie diesla.
Wrażenia
5,0
Silnik
2,0l BSX z płaskimi tłokami - specjalnie dla zasilania CNG. poza tym, to wolnossąca jednostka .
4,0
Skrzynia biegów
Brak 6 biegu. Wrażliwa na przeciąganie na wysokich biegach (niskie obroty wysokie biegi), wrażliwe łożyska na wałku głównym.
5,0
Układ jezdny
Stabilna jazda na zakrętach, twarde zawieszenie, ale za to bardzo przewidywalne. Butle CNG swoją masą prawdopodobnie b.obniżają środek ciężkości.
5,0
Karoseria
9 lat bez zastrzeżeń
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca 188cm zero problemów, pasażerowie z tyłu, dwie osoby full komfort , środkowe siedzenie , na krótkie dystanse pewnie też wystarczy. Trzy osobne fotele z tyłu dają poczucie "niezależności".
3,0
Wyciszenie
do 110km/h super powyżej głośno.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Klasyczny FOLKS wagen.
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupiony jako używka w Szwajcarii (tam mieszkam i pracuję)
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Układ zapłonowy wrażliwy na wilgoć (BARDZO) podobnie jak LPG
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Łożysko w skrzyni biegów (wg opinii kilku speców połączenie klasycznej 5 biegowej skrzyni z tym silnikiem daje CZASAMI !!!
Przy nie umiejętnej jeździe uszkodzenie łożyska na wałku głównym.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 EcoFuel 109KM 80kW
[l/100km]