Zdecydowanie nie jest to samochód marzeń. Touran 1.6 102KM to tani w utrzymaniu i eksplanacji wół roboczy. W połączeniu z dobrą instalacją LPG można na prawdę jeździć za pół darmo. Przy pilnowaniu wymiany oleju i jego stanu z pewnością dociągnie do 500 000km. Skrzynia to największa wada tego silnika, jazda po autostradzie przy 140 km/h jest bardzo uciążliwa ze względu na 5 biegową skrzynię. Na ostatnim biegu przy takiej prędkości samochód wkręca się na +/- 4000 obrotów, a co za tym idzie środku jest bardzo głośno. Osobiście robię rocznie 45/50 tys km rocznie na gazie. Bez większych usterek jeżdżę tak od 3 lat.
Wrażenia
4,0
Silnik
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia to największa wada tego samochodu, jazda po autostradzie przy 140 km/h jest bardzo uciążliwa ze względu na 5 biegową skrzynię. Na ostatnim biegu przy takiej prędkości samochód wkręca się na +/- 4000 obrotów, a co za tym idzie środku jest bardzo głośno.
4,0
Układ jezdny
4,0
Karoseria
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 102KM 75kW
[l/100km]