Jestem bardzo zadowolony z VW Tourana. Ten samochód spełnia wszystkie moje oczekiwania dotyczące samochodu rodzinnego. Ogromna przestrzeń jeszcze większy bagażnik. A do tego schowki, uchwyty na napoje stoliczki itp.
Nadal jestem zadowolony z samochodu i to bardzo.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnikiem jestem zachwycony. Ma duży moment napędowy, świetnie się zbiera z każdych obrotów. Silnik ten faktycznie przez pierwsze 1000, 1200 kilometrów docierał się, o czym pisał producent w instrukcji obsługi. Teraz spala nieco mniej benzyny 98 udaje się utrzymać średnie spalenie na poziomie 6,5 do 6,8 na trasie i 7,5 do 8,0 w mieście ale to przy bardzo spokojnej jeździe. Jak szalejmy to 9, 10 litrów nie powinno nikogo dziwić. A silnik bardzo zachęca do szybkiej jazdy.
Silnik jest cichy i przy pracy na biegu jałowym prawie go nie słychać. Na wysokich obrotach przyjemnie burczy. Dźwięk nie jest ani natarczywy ani uciążliwy.
Po trzech latach i 56000 km. nic się nie zmieniło.
5,0
Skrzynia biegów
Podoba mi się 6 cio biegowa skrzynia. Biegi wchodzą idealnie z lekkim ale akceptowalnym oporem. Skrzynia z 6 biegami pozwala na oszczędną jazdę.
I tu bez zmian wszystko ok.
5,0
Układ jezdny
Samochód prowadzi się super. Pewnie pokonuje zakręty i w ogóle prowadzi się świetnie. Próbowałem go wyprowadzić z równowagi ale nie udało mi się ESP jest dość czujne ale i rzadko przeszkadza.
Ma jednak jedną wadę. ESP głupieje jak samochód wjedzie w bardzo grząski teren. W błocie ESP po prostu przeszkadza zamierzeniom kierowcy i nie pozwala wyjechać tak jakby się chciało. To mała wada ale w ekstremalnej sytuacji głupiego zakopania się w błocie bardzo mi to utrudniło wyjechanie. To był mój błąd a nie wina samochodu. Teraz wiem, że przydał by się przycisk i możliwość całkowitego odcięcia ESP.
Po przejechaniu 59700km, nic w zawieszeniu nie robiłem. Do wymiany będą klocki hamulcowe.
Komfort
4,0
Widoczność
Trzeba się przyzwyczaić, że przednie duże słupki nieco utrudniają obserwacje drogi ale to kwestia przyzwyczajenia. Do tyłu widać całkiem nieźle w porównaniu z sedanami. Idealnie nie jest bo zagłówki z przodu i tyłu trochę widoczności zabierają ale ja nie narzekam. Po prostu kierowca musi kręcić głową jak manewruje a dotyczy to większości współczesnych samochodów.
5,0
Ergonomia
Bardzo wygodne fotele i pozycja jaką się przyjmuje. Siedzimy i jedziemy wysoko i to też mi się podoba. Miejsce pracy kierowcy rozwiązane wzorowo. Nie ma do czego się przyczepić. Ponieważ wcześniej jeździłem Vw Golfem IV to w zasadzie wszystkie przełączniki są dla mnie intuicyjnie obsługiwane. Po prostu wszystko mam wzorowo pod ręką.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie w moim samochodzie działało w czasie mroźnej zimy bardzo szybko i wydajnie. Wystarczyło 3,4 kilometry by układ ogrzewania zaczął dawać ciepło do kabiny. Ponieważ samochód jest duży pasażerowie z tyłu później byli ogrzewani ale z tym trzeba się pogodzić. Klimatyzacja działa również wydajnie a całością świetnie steruje klimatronic. Co ważne bardzo wydajny jest system oczyszczania szyb. Nawiew skutecznie osuszy szybę przednią i boczne w czasie krótszym niż minuta góra dwie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń to jedna z największych zalet tego samochodów. Dobrze mówili mi koledzy, że przesiadka z osobówki do vana to niebo a ziemia. W drugą stronę jest trudniej. To prawda. Fotele ( 5 niezależnych sztuk) mają duże możliwości regulacji i indywidualnego dopasowania do potrzeb. i ta przestrzeń zero klaustrofobii.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie ja oceniam na 4 z plusem. Jak na tak duży samochód opory powietrza i hałas opływającego powietrza musi być duży. Touran był złośliwie nazywany przez niektórych miłośników BMW "szafą". Coś w tym jest i prawdą jest, że szafa nieco hałasuje. Ja jestem zwolennikiem bardzo dobrze wyciszonych samochodów i na ten element nie narzekam. Jeździłem tylko jednym samochodem lepiej wyciszonym. Był to stary dobry Mercedes 190.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Już przy silniku napisałem ile pali mój samochód. Uważam , że jak ktoś umie oszczędnie jeździć to Touran z silnikiem 1.4 TSI 140 Km pozwala na to. Widzę oszczędniejsze spalanie bezpośredniego wtrysku w porównaniu z wcześniejszym silnikiem benzynowym 1.6 16 v. Ja nie narzekam. Świadomie wybrałem benzyniaka a w zamian otrzymałem silnik o niskim zużyciu paliwa wysokiej kulturze pracy ogromnej elastycznośći a do tego żwawy.
Zużycie paliwa jest stabilne i przewidywalne. Minimalnie udaje się uzyskać 6.1, 6.2 litra ale w długiej trasie przy zastosowaniu wszystkich zasad oszczędnej jazdy. Żadnych wyścigów i prędkość 100km/h. Przy prędkości 120km/h na autostradzie A4 spalanie wynosiło 7.5 Dane podaje z wyjazdów wakacyjnych 5 osób ( ale troje dzieci) i pełen bagażnik-obciążenie bliskie maksymalnego. W mieście spalanie minimalne to 8.5 ale częściej przy zimnym silniku i na krótkich trasach spokojnie 11 litrów. Jeżdżę tylko na pb 98.
4,0
Stosunek jakość/cena
Samochód nie jest tani ale w zamian otrzymałem solidne, dla mnie ładne auto, o bardzo dobrej jakości wykonania i wykończenia z przemyślanymi i dopracowanym rozwiązaniami. Ani przez chwilę nie żałowałem wydanych pieniędzy na mój pierwszy w życiu nowy samochód.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Samochód jest nowy ma 3660 km i oczywiście na razie nic się nie zepsuło. Oby tak dalej.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.
Przy przebiegu około 20000km w ramach akcji serwisowej wymieniono pompę paliwa wysokiego ciśnienia. W fabryce zamontowano mylnie pompę o mniejszej wydajności prawdopodobnie do silnika bez kompresora o mocy 122 lub 125 km. Przed wymianą ta nieodpowiednia pompa pracowała i nigdy samochód nie zawiódł. Zdażały się jedynie czasami błędy komputera. Od chwili wymiany żadnych błędów, zero kłopotów.
Żadnych innych usterek ani awarii przez 60000km. Łańcuch rozrządu działa nic nie piszczy. A zmieniam olej i filtry co 15000 km, i stosuje Castrol Edge 5W30 norma VW 507.00 .
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI 140KM 103kW
[l/100km]