Inne
: Ogrom miejsca. No i to że na razie nie psuje się w zasadzie nic...
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: Brak :-)
5,0
Całokształt
Wielki, bardzo wygodny i póki co bezawaryjny. W porównaniu z poprzednim BMW i Volvo XC90, jest ogólnie lepszy. Jakość wykończenia środka ustępuje BMW, ale wyposażenie jest już lepsze. Volvo XC90 (pierwsza generacje) ustępuje praktycznie pod każdym względem. Założona instalacja gazowa STAG 400 DPI sprawuje się nieźle. Jedyne mankamenty samochodu to wyciszenie (tu zarówno BMW jak i Volvo lepsze) i zasięg. Samochód pali dużo, więc zasięg jest niestety niewielki...
Wrażenia
5,0
Silnik
Brzmienie super, dynamika ok. Nie zawiódł ani razu. Na razie serwis ogranicza się do regularnych wymian oleju i filtrów. Oby tak dalej...
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia jest ok - płynnie zmienia biegi, ale moim zdaniem jest trochę za wolna. Tutaj BMW ma lepsze automaty.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie pneumatyczne robi robotę. Ma być wygodnie - ustawienie 'Comfort'; ma być szybko - ustawienie "Sport". Jeżdżę głównie w trybie komfortowym i wtedy tym samochodem potrafi bujać. Wybieranie i niwelowanie nierówności bardzo dobre, zupełnie inna bajka niż w BMW.
5,0
Karoseria
Kształt może się podobać, chociaż klasyczny kształt Volvo XC90 bardziej mi się podoba. Nic nie rdzewieje, ale samochód nie miał przygód blacharskich.
Komfort
5,0
Widoczność
Okna są wielkie, siedzi się wysoko - widać wszędzie. Do tego jeszcze zestaw kamer 360 stopni i można wciskać się 'na styk' na miejsca parkingowe bez potrzeby drugiej osoby.
5,0
Ergonomia
Jak to Volkswagen - nudny w środku ale ergonomiczny do bólu. Aczkolwiek dwie sprawy mnie irytują: dlaczego włącznik podgrzewania kierownicy jest schowany w menu klimatyzacji a nie wyciągnięty jako fizyczny przycisk na kierownicy ?!? I do tego samo menu klimatyzacji 'startuje' bardzo wolno.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zimą szybko i dobrze grzeje, do tego Webasto które pozwala rozgrzać samochód zanim się do niego wsiądzie. Klima sprawna, chłodzi jak trzeba. Jednak wentylowane fotele są trochę przereklamowane. Owszem trochę pomaga to latem, ale szału nie ma. Czarna skóra i tak się przykleja latem do człowieka...
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ogrom miejsca z przodu, ogrom z tyłu i duży bagażnik. Tutaj narzekać nie można.
4,0
Wyciszenie
Tutaj mogłoby być lepiej. BMW w tej kwestii jest dużo lepsze. W mieście przy dozwolonych prędkościach to nawet Renault Scenic z 2009 jest ciszej. Na trasie jest ok.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tanio nie jest. Instalacja LPG pomaga, ale nadal nie jest to tanie auto. Za to już akceptowalne. Coś za coś. Wielkie, wygodne z napędem 4x4 auto musi palić.
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto kupiłem stosunkowo tanio pomimo tego, że ma baardzo bogate wyposażenie. Awarii na razie brak (oby tak było dalej), więc powodów do narzekania brak.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Hmm, przepaliła mi się żarówka w klapie bagażnika...
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak. Po przygodach z silnikiem w BMW, skrzynią i turbiną w Volvo, tutaj na razie jest spokój - pomimo swojego wieku i kilometrów zrobionych.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 3.6 V6 FSI BlueMotion 280KM 206kW
[l/100km]