silnik pali na dotyk, jest mega elastyczny i ma bardzo duży zapas mocy. 2,5 tony porusza się jak piórko
V10 to naprawdę dobry motor do tej budy , nie jest awaryjny ale jego ew uszczelnienie czy prace z turbiną mogą wymagać jego opuszczenia z komory silnika
4,0
Skrzynia biegów
skrzynia zmienia bieg bardzo szybko, szybko wchodzi na najwyższy bieg , ale w moim przypadku dostała już po głowie i nie wykluczam, iż niedługo będzie konieczna regeneracja sprzęgła hydrokinetycznego - moment obrotowy potrafi dać jej w kość
TR60SN to skrzynia o dobrej opinni prawidłowo użytkowana z głową wytrzyma ze zmianami oleju 300tys , bez zmian i nieszanowana nie dotrwa do 200 Nie ma chorób jedyne suterki to sterownik skrzyni potrafi się zawiescić tzn zawory w sterowniku
4,0
Układ jezdny
zawieszenie pneumatyczne nie jast dla komfortu, ale dla prześwitu z oponami 275R20 auto zachowuje się poprawnie, nie buja trzyma się bdb drogi i nieźle znosi nierówności
Komfort
4,0
Widoczność
świetna widoczność, pozycja za kierownicą i wygoda, wszystko pod ręką wiadomo, że to auto już ma dawno premiere na rynku ale bez zarzutu - jednymy minus to słabej jakości plastiki jak za 300 tys zł z salonu to plastiki na poziomie chińskich zabawek - mam na myśli schowek na desce i panel sterownia klimatyzacją - szybko się wycierają tak samo setrowanie zawieszeniem i napędami.
4,0
Ergonomia
Wszystko tam gdzie powinno być
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
bez zarzutu, działa jak należy
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
miejsca pod dostatkiem choć wnętrze porównywalne jest do dużego auta klasy premium (w środku)
5,0
Wyciszenie
Auto bardzo ciche, nie slychać opon 275, niezależnie od prędkości, nie słychac silnika tylko pomruk i to nie diesla ale jak V8 w benzynie , przy ok 200km/h można normalnie rozmawiać jest cicho w środku
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
to zalezy, auto to nie jest konstrukcja cepa, niestety wymaga większych nakładów niż passat czy golf, ale są zamienniki, można regenerować elementy itp - da się przeżyć, ale nie ma co się okłamywać nie zrobisz przeglądu za 300zł
Filltr powietrza 39zł x2
Filtr oleju 40 zł
Olej tylko norma 506.01 12L 412zł
Filtr i olej w skrzyni biegów 480zł
klocki zależy rozpiętość od 200do 500 zł, ksenony komplet 290 zł
Świeca żarowa 130zł , grubsze rzeczy np amortyzator pneumatyczny 1400 regenerowany, wał 1200 z nową podporą po regeneracji
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto jakościowo jest niezłe , mam znajomych specjalistów od VW i oceniają auto na trwałe - napędy, ASB naprawdę są trwałe nie ma z nimi kłopotu , silnik także nie sprawia kłopotu
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Póki co dobrze, padły mi 2 świece żarowe i kończy się sprzęgło hydrokinetyczne w skrzyni, ale to przebieg
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
póki co brak
On
- zużycie paliwa dla silnika 5.0 V10 TDI 313KM 230kW
[l/100km]