Jazdę Touaregiem w żaden sposób nie można porównywać do jazdy samochodami typu Pajero lub LC.
VW jest zwinny, cichy i szybki. Powyższe 2 auta moim zdaniem to jakby inna era w motoryzacji. Wszystkie osobiście prowadziłem.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jest to bodajże najlepszy silnik koncernu VAG, instalowany w A6,Q7,A8 , Phaetonie i Touaregu. Elastyczność wzorcowa. Spalanie akceptowalne średnio 9 l.
4,0
Skrzynia biegów
Bez zarzutu, chociaż sądze że DSG w moim Passacie jest szybsza i pracuje ciszej.
5,0
Układ jezdny
Niestety jeździłem tymi autami (najpierw R5 potem 3.0TDI) tylko w Niemczech i Beneluxie. Tam zawieszenie jest perfekcyjne. Przydałby się test u nas. VW jest też b. zwinny i łatwy w prowadzeniu, biorąc pod uwage wymiary samochodu.
Komfort
3,0
Widoczność
Przód bdb siedzi się wysoko, i światła nie oślepiają, do tyłu widocznośc ograniczona, na szczęście auto ma Parktronic, co ułatwia życie.
5,0
Ergonomia
Troche czołgowy pulpit, ale bardzo gustownie i kolorystycznie zharmonizowany.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nic dodać , nic ująć.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wnętrze przestronne.
Bagażnik zbyt mały, nie jest to samochd rodzinny 2+2 na daleki urlop z masą bagaży.
5,0
Wyciszenie
Jak na masę, gabaryty, wielkie koła (20") , opory toczenia etc. wysiszenie świetne - do 180 km/godz cisza.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Daję doskonale, gdyż średnio 9 -10 l ON.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jako jedyne auto na rynku może ciągnąć przyczepę 3500 kg.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto należy do mojego niemieckiego wspólnika. Jego komentarz: "To najlepszy samochód jakim jeździłem" a miał ich naprawde wiele w tym 2 Touaregi. Teraz zamówił nowy model z sil. 5.0 TDI. To dziwne, bo w Niemczech VW jest uważany za markę nieazawodną, a w Polsce słychac bezustanne narzekania na jakość tych aut. Mojemu wspólnikowi nigdy nic w VW nie nawaliło!
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic.
On
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 TDI 225KM 165kW
[l/100km]