Wspaniały wóz, jako polift nawet ładny. Świetnie spasowany z solidnych materiałów. Trwały i oszczędny. Wygodny i pojemny. Napęd bliższy Land Cruisera, niż X5 albo ML. Technicznie to pełnoprawna terenówka. W budowie jak Discovery 3 albo Pajero 4. Genialny wóz z potężną dawką techniki, którą wysoce dopracowano. Rdza się go nie ima. Wentylacja i Webasto to dodatki, jakich brakuje po przesiadce do innych aut. Przy tym wszystkim ma znośne ceny części. Po prostu poezja.
Wrażenia
5,0
Silnik
Wspaniała kultura pracy. Bardzo cichy, zupełnie nie słychać osprzętu. Świetne wyważenie, nierozgrzany i na mrozie dalej nie wibruje. Spoko spalanie jak na budę i wagę 2,4t. Zapas mocy i elastyczność. Najbardziej optymalna opcja dla tego wozu.
4,0
Skrzynia biegów
Manual, ale to nie pierwszy raz, gdy jest mały problem wybrać wersję, choć ona istnieje. Świetne skoki, precyzja. Żadnych zgrzytów, haczeń. Maksimum zostawiam dla automatów.
4,0
Układ jezdny
Czuć wielkość tej kolumbryny, fizyki nie da się oszukać. Auto nie wybiera nierówności, rozpłaszcza je swoim ciężarem. Całość jest lekko leniwa, relaksująca. Łatwość manewrowania wysoka, bo wspoma jest silna.
5,0
Karoseria
Rdza? Error 404 - nie znaleziono. Zawieszenie, tylna klapa, progi, podłoga. Zero, dosłownie jak nowe. Wóz ma 15 lat, a wygląda lepiej jak część nowych w tej kwestii. Przyjemny dźwięk zamykania drzwi. Czuć i słychać grubość tego wszystkiego.
Komfort
5,0
Widoczność
Słupki może i olbrzymie, za to pionowe i dobrze wyprofilowane. Lusterka z T5 robią tutaj robotę, choć do busa są trochę za słabe(brak martwego pola). Czujniki z wizualizacją nad deską i tylną szybą sporo pomagają w wyczuciu wozu. Linia szyb też nie jest powyżej uszu, więc jest bardzo dobrze.
5,0
Ergonomia
Ekran między zegarami czytelny, łatwy w obsłudze. Kierownica pełna przycisków, łatwe w opanowaniu. Manetki w dół skierowane powinny być standardem w całej motoryzacji. Klima łatwa w obsłudze. Fabryczne radio z kolorowym ekranem, ale bez dotyku, nie sprawia większych problemów.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Doskonała klima, która może mieć aż 4 strefy. Webasto programowane w suficie, wywoływane z pilota na życzenie. Wentylacja postojowa, którą można uruchomić ręcznie, a z solar dachem pilnuje stale temperatury, jaką mamy ustawioną w klimatyzacji. Pompa ciepła oddająca ciepło z silnika na postoju pod przyciskiem REST. Lepiej, niż doskonale.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ogrom na nogi, ale jeszcze więcej na głowy. Na szerokość luźno trójka dorosłych się mieści w drugim rzędzie. Bagażnik duży, ale może rozczarować długością. Po położeniu oparć kanapy jest jakoś 1,85 metra. Po wyjęciu siedzisk 2m. Fotele się nie kładą na płask, więc 2m to max długość do bezpiecznego przewożenia w tym wozie, Ale w bagażniku jest tyle schowków, że można wybaczyć.
5,0
Wyciszenie
Licząc średnią z całej gamy, każdą konfigurację silnikowo-skrzyniowo-napędową, był to najcichszy model w swojej klasie. Klasie wyższej suvów obok ML W163 i 4, czy X5 E53 i E70.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Błoga bezawaryjność, gdy kupi się dla siebie, nie sąsiada. Bez porywania się na full wypasy, a stawiając na faktury(książki można dzieciom czytać) i stan, można robić kolejne setki km na strzała bez żadnego ale. Ceny części swoje kosztują, ale są tańsze jak w większości konkurencji będąc żywotniejszymi.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto tańsze od LC J120 Prado, ale nie tak zdolne terenowo. Podobnie stoi do Pajero 4 i jest bliźniacze wręcz w założeniach. X5 E70 to bulwarówka i tylko prowadzenie ma lepsze. Tu VW jest tańszy i lepszy, zwłaszcza wykończeniem(każde E70 trzeszczy i skrzypi jak Tarpan). Droższy od ML W164 i zdolniejszy. Trwalszy i tańszy od Disco 3. Środek cen, ciekawy kompromis. Zdecydowanie wart tych pieniędzy.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Cała elektronika śmiga. Klima z Webasto i wentylacją postojową może i dziś stanowić wzorzec. Zawias pancerny(bez pneumatyki). Jedynie problem z czujnikiem temp. oleju był. Przez niego nie działa wskaźnik pierwszy z lewej - od temp. oleju właśnie. Choć tak samo objawia się też... awaria zamka maski.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Totalnie zero. Nie ma co się też bać o rozrząd. Im nowsza sztuka, tym więcej zrobi oryginalny zestaw. Mój jest już wypustem na 2008 rok modelowo i ma ostatnią edycję 1gen tego silnika. 300+ tys km to minimum. Nie wierzcie w mity o rozrządzie przy
On
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 TDI 225KM 165kW
[l/100km]