Przeniesienie napędu
: Stały napęd z redaktorem i centralną blokadą działa nieźle.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: Patrz wyżej
3,0
Całokształt
Silnik ma rozwiązania które są z góry skazane na porażkę. Aluminiowy blok bez tulei z Plazmowo nakładaną warstwą nikasilu która się ściera i silnik żre olej nie ma mocy - kapitalny remont...
Plastiki w środku z plasteliny, ścierają się pod palcem bez paznokcia...
Dużo miejsca wygoda.
Słabo działa EDS i mały wykrzyż zawieszenia.
Nie da się włączyć samej blokady bez reduktora, trochę lipa.
Zaznaczyłem że bym nie kupił drugi raz ale to ciężko powiedzieć, są plusy i minusy zobaczymy co będzie dalej.
Wrażenia
3,0
Silnik
Minusy:
Nikasil zamiast tulei cylindrów.
Brudzący się EGR
Kolektor wydechowy pęka
Potrafi płyn chłodniczy przeciekać do oleju
Pompowtrysk wrabia gniazda w głowicy
Wałek rozrządu się wyciera i popychacze
Potrafi olej napędowy przeciekać do oleju silnikowego
Głośny, itd
Plusy:
Rozrząd na trybach
Montaż kolektorów
Montaż turbosprężarki
Brak pasków
Dobry dostęp do podzespołów ale do napięcia rozrządu już gorzej.
5,0
Skrzynia biegów
U mnie wszytko w porządku, ponoć łańcuch czasem się wyciąga i pada silnik reduktora
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobrze, trochę tuleja na kolumnie kierownicy ma luz ale da radę tanio zniwelować.
5,0
Karoseria
Bardo dobrze zabezpieczone.
Komfort
5,0
Widoczność
Widać wszystko
5,0
Ergonomia
Jest dobrze
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest dogrzewacz to trochę ratuje szybkość nagrzewania zimą
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca
4,0
Wyciszenie
Ten silnik akurat mocno słychać w kabinie
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie na tragicznym poziomie wg mnie. Stary 2.5 TDI R5 z A6C4 czy T4 pali o wiele mniej niż to co powinien z założenia pompowtrysk biorąc oczywiście kontrę na masę pojazdów. Żre i paliwo i olej silnikowy a idzie go prawie 10L...
3,0
Stosunek jakość/cena
Koszt zakupu to nic w porównaniu z utrzymaniem.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobne usterki raczej go nie gnębią.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Patrz wyżej
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 R5 TDI 174KM 128kW
[l/100km]