Silnik
: Mimo małej pojemności jest elastyczny i daje radę. Zawieszenie jest wyjątkowo wytrzymałe mimo karygodnie złego stanu dróg w naszym pięknym kraju.
4,0
Całokształt
Dobry samochód dla osoby potrzebującej dużego i bezpiecznego wozu. Silnik daje radę, awaryjność w moim przypadku na niskim poziomie. Trochę sporo pali ale to ciężkie auto. Dobre wyposażenie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik bardzo elastyczny, dobrze się zbiera mimo wagi auta. Atutem jest konstrukcja rzędowa z rozrządem na kołach zębatych.
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą gładko i przełożenia są dobrze dobrane. Skrzynia 6 - manual.
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobrze tłumi nierówności. Jest ok. Zawieszenie jest bardzo wytrzymałe. Odnośnie jazdy terenowej się nie wypowiem bo nie testowałem. Z reduktora z blokadą korzystałem tylko w zimie przy jeździe przez zaspę i szedł jak czołg :)
Komfort
4,0
Widoczność
Do tyłu bez rewelacji ale jest parktronic. Do przodu i na boki ok. Znakomite duże lustra wsteczne.
4,0
Ergonomia
Jak to VW. Wszystko na miejscu. Dobra kierownica z obsługą radia i telefonu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatronik bez uwag. Ogrzewanie ok.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jest wystarczająco. Bardzo duże osoby mogą się czuć \"opakowane\" na boki. Moje poprzednie Espace 4 było większe. Spory bagażnik. Fotele są wygodne i dobrze wyprofilowane. Jest poprawnie ale bez wodotrysków.
4,0
Wyciszenie
Przy większych prędkościach słychać głównie opony.
Silnik ma przyjemny dźwięk (R5).
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jest to duży i ciężki samochód to nie ma się co spodziewać rekordów. Nigdy za bardzo nie testowałem spalania ale wychodzi około 10-12 samo miasto (korki) w trasie 9. Sama autostrada można zejść do 8.
4,0
Stosunek jakość/cena
VW trzymają cenę i za dobry egzemplarz używany trzeba zapłacić parę złotych. Warto dobrze zweryfikować stan techniczny bo części są raczej drogie. Niesfatygowany wóz bez większych przygód w przeszłości odwdzięczy się bezawaryjną eksploatacją.
W porównaniu z moim poprzednim sprzętem VW jest znacznie lepszy.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak w każdym samochodzie czasem trzeba coś zrobić. Mi w zeszłym roku padł parktronic - wymiana modułu za 300, ramki przełączników od podnoszenia szyb są malowane chyba lakierem do paznokci bo się szybko farba wyciera i trzeba wymieniać bo plastik pod spodem jest biały!!
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zdechły 2 pompowtryski - wymiana na nowe. Pompa wody ciekła - zaniedbanie poprzedniego właściciela - w samochodach z paskiem rozrządu pompę wymienia się razem z rozrządem - tu są koła zębate, także nie była wymieniona i ja to musiałem zrobić. Wymieniono również wałek rozrządu - wytarte krzywki. Poza tym wszystko bez zarzutu. Zawieszenie jak w czołgu.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 R5 TDI 174KM 128kW
[l/100km]