Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Touareg I

zack, 12 lat temu
Silnik 2.5 R5 TDI 174KM 128kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 163 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Volkswagen Touareg I 2.5 R5 TDI 174KM 128kW 2002-2010 - Oceń swoje auto
3,69
13% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : Podpora wału
Układ elektryczny : Czujniki parkowania.
4,0
Całokształt
Duży samochód za w miarę rozsądne pieniądze. W porównaniu do Volvo XC90, Audi Q7 czy bliźniaczego Porsche Cayenne płacimy mało ale i prestiż nie ten, nie ma co ukrywać. Bije natomiast na głowę wszelkie Suzuki, RAV4 i inne suvy. Zarówno pod wzgledem właściwości jezdnych, wykończenia, wyposażenia ale i ceny. Samochód solidny, w miarę dobrze wykonany, dobrze wyposażony i bezpieczny. Nie polecam silnika 2.5. Może i najoszczędniejszy ale głosny i wolny. Kupiłbym to auto raz jeszcze. Z innym silnikiem i lepiej wyposażony ale kupiłbym gdyż ten model zdał u mnie egzamin.
Wrażenia
2,0
Silnik
174 konie przy takiej masie nie powalają na kolana. Samochód jest ospały a próby wyciśnięcia z niego jakiejkolwiek dynamiki kończą się zużyciem paliwa powyżej 15 ltr/100 Silnik z rozrządem opartym na kołach zębatych o mała katastrofa. Tak głośnego i brzydko pracującego motoru dawno nie słyszałem. Głośno w środku i na zewnątrz. Porównując do np Volvo XC90 z rzędową 5-tką 2.4 to niebo a ziemia. Oczywiście na korzyść szwedzkiej marki.
4,0
Skrzynia biegów
Do skrzyni większych uwag nie mam, pracuje sprawne i jest precyzyjna.
3,0
Układ jezdny
Tutaj żadnej rewelacji nie ma ale i przyczepić się do czegoś specjalnie też nie. Samochód stoi bardzo wysoko, przyzwoicie pokonuje porzeczne nierówności, nie boi się szybko pokonywanych zakrętów. W miare cicho i komfortowo. Świetny napęd, w tej klasie poza drogami utwardzonymi cieżko znaleźć mu konkurencję.
Komfort
4,0
Widoczność
Wysoka pozycja za kierownicą zapewnia dobrą widoczność. Do tego czujniki z przodu i z tyłu wydatnie pomagają (o ile działają)na parkingu.
5,0
Ergonomia
W tym samochodzie wszystko jest na miejscu i pod ręką. Wielka deska i wysoki tunel niektórych mogą razić ale mnie się bardzo podoba. Wygodne fotele, gruba kierownica, duży zakres regulacji siedziska i kierownicy powodują że na dalszych trasach jazda nie jest męczarnią.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Błyskawicznie sie nagrzewa. Zarówno silnik jak i wnętrze. Jest to zasługą Webasto. Grzanie tyłka też robi swoje. Jedna z większych zalet tego auta.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca wystarczy nawet dla bardzo wysokich kierowców i pasażerów. Z tyłu wrecz bajka.
2,0
Wyciszenie
Jak już pisałem, wyciszenie tego kiepsko pracującego silnika woła o pomstę do nieba. W dodatku po nawet lekkim opuszczeniu szyby urywa głowę i strasznie wieje po szyi. To z kolei jeden z większych minusów tego wozu.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tutaj nie wiem co napisać. Jak na taką mase auta (2.5t)spalanie na trasie nawet poniżej 8 ltr a w mieście przy spokojnej jeździe koło 10 można uznać za swietne. Ale wystarczy nieco mocniej nacisnąć na gaz i starać się nie być zawalidrogą to w miescie spalanie na poziomie 13-14 ltr nie będzie wielkim wyczynem. Poza miastem ponad 11.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mechanicy nie potrafią zlokalizować stuków w okolicy tylnego zawieszenie, jeżdze już tak dwa lata i nic się nie dzieje ale wkurzające to jest. Norma w tych autach to padające czujniki parkowania. Kilka innych pierdół któe ogólnie rzucają cień na wizerunek marki VW i jakby nie było prestiżowego dla nich modelu Touareg.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W moim egzemplarzu nic wielkiego się nie dzieje ale jak można dowiedzieć sie na forum Touarega stałym punktem programu jest konieczność wymiany podpory wału co generuje koszta rzędu wielu tys PLN. Kilka innych poważniejszych rzeczy też daje popalić. Ogólnie samochód nie dla oszczędnych, zarówno spalanie jak i możliwość wystąpienia awarii których usuniecie może kosztować słono. Bardzo słono.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.5 R5 TDI 174KM 128kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen Touareg I