Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Touareg I

Marcin, 12 lat temu
Silnik 4.2 i V8 32V 310KM 228kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 160 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volkswagen Touareg I 4.2 i V8 32V 310KM 228kW 2003-2006 - Oceń swoje auto
4,69
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Jest idealny i bezawaryjny. Oraz Zawieszenie: Pneumatyka. Jest świetna na nasze drogi.
5,0
Całokształt
Auto wygląda i prezentuje się świetnie. Z boku wygląda jak Porsche. Ciekawie wygląda jak dołoży mu się jakiś reling lub spojlerek.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik i jego kultura pracy jest idealna. Jak na 2.5t suv-a i 310KM robi on pod maską piękna robotę. Przy obrotach 3500+ odzywa się prawdziwe V8, które jest przyjemne dla ucha. Miałem wcześniej (V10 TDI), ale nie zaskakiwał mnie swoją pracą tak jak ten. Podobno ten silnik ma 40 zaworów, ale nie jestem pewien.
4,0
Skrzynia biegów
Co do jakości działania i \"mieszania\" biegów to nie mam zastrzeżeń, aczkolwiek reakcja między gazem, a elektroniką jest troszkę długa. Przy wyprzedzaniu i większym gazie skrzynia zredukuje 1 lub 2 biegi, lecz nie zapominajmy, że to auto waży 2.5t, ale gdy już zredukuje i na 3 biegu poczujemy prędkość grubo ponad 100 i dźwięk V8 to się przyzwyczaimy.
5,0
Układ jezdny
To auto to statek. Czyli zawieszenie i jazda to przyjemność. Tym autem się płynie po naszych drogach. Zawieszenie pneumatyczne jest świetne! Nawet nie jesteśmy sobie w stanie wyobrazić sobie tego, jak to zawieszenie pracuje (nawet w czasie jazdy lub postoju). Jednym słowem mówiąc inteligentne.
Komfort
5,0
Widoczność
Przestrzeń dla kierowcy i dla pasażerów jest duża. Szyby oraz lusterka są duże, przez co widoczność bez zarzutu.
5,0
Ergonomia
\"Dźwignia\" zmiany biegów też jak w Airbus\'ie z ładną wstawką V8. Deska przejrzysta, czytelna i wygodna. Zegary ładnie ubrane w chromowane obrączki, podświetlenie całej deski nie jest rażące. Układ sterowania napędem i pneumatyką \"pod ręką\". Możemy poczuć się jak w samolocie :) Stałem też przed wyborem X5, lecz w środku nie zaskoczyła mnie miałem E46 i nie chciałem w takim samym aucie jeździć dalej, pomimo, że lubię tą markę, ale tylko w sedanach.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tak jak piszą poprzednicy. Wentylacja szyby przy deszczu jest troszkę toporna, ale jak każde auto ma swoje wady i zalety. Klima - nie miałem z nią problemu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wsiadamy prawie jak do Airbus\'a. Fotele duże, wygodne, bez problemu mieszczą się w nim osoby o wzroście 180+. Z tyłu też jest ok. Fotele podgrzewane z możliwością dość sporej regulacji dzięki czemu można je łatwo i szybko dopasować.
5,0
Wyciszenie
Super! Nawet przy prędkości 150 nie jest tak głośno jak w innych autach. Pomimo szerokich opon, ciężaru i gabarytów jest naprawdę cicho.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
V8 i ekonomiczność? Nie będę się tu rozpisywał, bo nie po to kupuje się takie auto z takim zapasem mocy, żeby oczekiwać od niego spalania 8l/100km. Tak naprawdę przy takiej mocy, masie, takich kołach, 4x4, i wygodzie spalanie jest naprawdę niewielkie. Zakładając gaz (tylko dobry) spalanie jest naprawdę śmieszne :)
5,0
Stosunek jakość/cena
Świetna. Cena za jakość w tym aucie jest odpowiednia. Płacimy za coś za co warto zapłacić. Polecam.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Pomimo małych błędów, które się same kasują nie miałem jakichś problemów. Elektronika działa bez zarzutu.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie odnotowałem jakichś poważnych usterek. Wszystko robione to co powinno być czyli wahacze, hamulce itp. Nie są jakieś one kosmicznie drogie. Jako ciekawostkę mogę powiedzieć, ze przednie klocki pasują (są takie same) jak w Porsche Cayene :)

LPG - zużycie paliwa dla silnika 4.2 i V8 32V 310KM 228kW [l/100km]

Średnie zużycie
16,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
16,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
18,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
14,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volkswagen Touareg I 4.2 i V8 32V 310KM 228kW
Średni koszt przejechania 100 km
27,50 zł
24,4
l/100km
21,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Touareg I