Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Tiguan II SUV

Przemysław K., 5 lat temu
Silnik 2.0 TDI 150KM 110kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 39 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volkswagen Tiguan II SUV 2.0 TDI 150KM 110kW 2016-2020 - Oceń swoje auto
4,29
Podobnie do średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ elektryczny
Inne : System audio
Inne : zwrotność
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Wykonanie kokpitu
Karoseria : Słaba jakość lakieru
3,0
Całokształt
Daję tylko trzy, ze względu na stosunek ceny do jakości. Zapłaciłem za samochód 40 tyś, euro (mieszkam w Irlandii) i wymagałbym lepszego spasowania elementów wnętrza, a nie denerwować się ciągłymi trzaskami z kokpitu, głównie z tylnej klapy i kratek nawiewów, najbardziej pasażera. Jest to nie do zniesienia. Najedziemy na lekki dołek, a kratkę słychać tak jakby się łamał jakiś plastik. Dodatkowo też co jakiś czas słychać pstryknięcie obudowy licznika, tak jakby sprężynkę, nawet na gładkiej drodze. Mam też zastrzeżenia do jakości lakieru na karoserii, jest bardzo delikatny na odpryski. Strzeli w maskę czy to zderzak drobny kamyczek i już jest odprysk, mimo nałożonej powłoki ceramicznej 9h. Samochód ma też dużo zalet, prowadzi się praktycznie jak osobówka, jest bardzo stabilny w zakrętach i przy dużych szybkościach. Z minusów co do jazdy samochodem jedynie jest głośne tylne zawieszenie, tzn. bardzo czuć dołki, ale poprzednio miałem passata b8 i miałem podobnie. Dodam do plusów jeszcze bardzo dobre nagłośnienie w standardzie. Mimo wielu plusów jakie ma ten samochód dałem tylko trzy ze względu na okropne spasowanie elementów kokpitu. Jak czasami się zdarzy że nic mi nie trzeszczy to jazda tym samochodem jest obłędna, bardzo komfortowa jako jazda w mieście, jak i na trasie
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik w sumie dynamiczny, ale trochę za słaby do tego samochodu, mam też problem czasami z odpalaniem. Musi dłużej pokręcić rozrusznikiem, nawet w ciepłą pogodę. No i przy dynamicznej jeździe jak na 2.0 lubi trochę spalić
5,0
Skrzynia biegów
Typowa VW
5,0
Układ jezdny
1,0
Karoseria
bardzo słaba jakość lakieru, delikatny kamyczek uderzy w samochód i już odprysk
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra widoczność, łatwo wyczuć samochód na parkingu, dzięki dużym lusterkom
5,0
Ergonomia
Bardzo ergonomiczny samochód, wszystko pod ręką, sporo dużych schowków, jedyne co to schowek przed pasażerem z przodu trochę mały, ale schowki w drzwiach to rekompensują
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca, z przodu jak i z tyłu, 4 wysokie dorosłe osoby zmieszczą się bez problemu
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie ogólnie dobre, przy większych prędkościach nie słychać jakoś specjalnie opływu powietrza, ale podłoga jest słabo wyciszona, co słychać na gorszych drogach
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty jak na auto za taką cenę są naprawdę znikome
3,0
Stosunek jakość/cena
Dużo problemów z trzeszczeniem kokpitu, typowy vw, miałem passata b8 z 100 tys. km. przebiegu, ale tam się uporałem z trzeszczeniem i była cisza, tiguana mam od nowości i nie mogę sobie z nim rady dać tak trzeszczy
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Volkswagen Tiguan II – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Volkswagen Tiguan II SUV