Przeniesienie napędu
: Auto godne polecenia zarówno gadżeciarzom jak i fanom szybkiej jazdy. Auto daje wielką przyjemność z jazdy zarówno pragnącym komfortu jak i emocji. Polecam
5,0
Całokształt
Auto dla ludzi nowoczesnych, lubiących elektronikę, której w tym aucie jest więcej niż można przypuszczać. Wysoki komfort jazdy i dobre wyciszenie wnętrza.
Wrażenia
5,0
Silnik
Fantastyczne wrażenia. Świetne przyspieszenia zarówno na wysokich jak i niskich biegach. Wysoka kultura pracy, jak na silnik 4 cylindrowy.
4,0
Skrzynia biegów
BMW ma lepsze skrzynie, ale nie jest źle, a pewne niedociągnięcia można bardzo łatwo korygować dzięki łopatkom przy kierownicy. Skrzynia niestety czasami się gubi przy gwałtownych zmianach stylu jazdy
5,0
Układ jezdny
Doskonale działa napęd na 4 koła. Dzięki temu niska ingerencja w sposób jazdy przez systemy antypoślizgowe. Sprzęgło Haldex 5 generacji działa zaskakująco dobrze. Wszystkie koła napędzane są dokładnie w chwili w której są potrzebne. Dla mnie bajka. Do tego adaptacyjne amortyzatory dają radę podczas szybkiego pokonywania zakrętów.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra widoczność, każe zadać pytanie... Po co asystent parkowania? Parkowanie tym samochodem w ciasnych uliczkach, to czysta przyjemność. Kto twierdzi, że samochody SUV nie nadają się do miasta? Widocznie Tiguan nie jest SUV-em.
5,0
Ergonomia
Dzięki wielu możliwościom regulacji, każdy bardzo łatwo dobierze odpowiednią pozycję za kierownicą. Elektroniczna regulacja w wielu płaszczyznach wraz z pamięcią potrafi bardzo ułatwić życie. Jest to samochód w którym każdy poczuje się jak w domu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Kapitalna trzy strefowa klimatyzacja. Nikt nie poczuje się pokrzywdzony. Szybko i sprawnie schładza samochód w wysokich temperaturach. Podobnie rzecz ma się z ogrzewaniem, które jest bardzo efektywne.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Zarówno kierowca jak i pasażerowie nie mogą narzekać na brak miejsca. Mam 186 cm wzrostu i zarówno na fotelu kierowcy jak i pasażera z przodu czuję się doskonale. Z tyłu to już w ogóle można się poczuć jak w limuzynie, którą prowadzi Jan
5,0
Wyciszenie
Ciche wnętrze do naprawdę wysokich prędkości. Na dziurawych drogach odgłosy pracy zawieszenia są akceptowalne i nie dokuczliwe. Natomiast w długich podróżach autostradą słychać jedynie szum wiatru przy wysokich prędkościach. Odgłosy silnika i zawieszenia nie docierają do wnętrza.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
No, cóż trzeba się liczyć z tym, że silnik 2 litrowy o mocy 220KM ma swój apetyt. Na razie jeszcze nie przejechałem za wiele i tak na prawdę trudno mi dokładnie oszacować wszystkie koszty utrzymania, ale w porównaniu z moim poprzednim samochodem to jakieś śmieszne wartości są.
4,0
Stosunek jakość/cena
Tiguan do tanich nie należy. Cena klasy premium daje jednak bardzo wysoki komfort i radość z jazdy. Jeśli chodzi o wyposażenie, to w tej cenie mamy jednak o wiele lepiej wyposażone auto, niż w klasie premium. Dla tego pozwalam sobie dać ocenę dobrą.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TSI BlueMotion Technology 220KM 162kW
[l/100km]