Czytając różne opinie przed zakupem miałem mieszane uczucia, dlatego postaram się w sposub beztrony opisać auto i jak to wszystko wygląda z mojej perspektywy. Tiguan II spełnia większość moich potrzeb i pewnymi rzeczami zaskakuje pozytywnie . Zdecydowałem się na wersję R-line z DSG 2.0TSI 190KM . Oczekiwania i potrzeby (każdy ma inne): Z racji że jestem osobą wysoką potrzebowałem raczej wyższego auta. Na początku przymierzałem się np. do Mazdy 6, passata,itp . ale pomimo, że jest to fajne auto czułem się w nim klaustrofobicznie i wsiadanie za kierownice dlamnie uciążliwe . Gdy wsiadłem do Tiguana II i, stwierdziłem, że to jest to, o co mi chodzi ponieważ auto jest przestrzenne, wyższe, ale nie za wysokie. Nie jest to rozbujany na miękko wielki i trudny do zaparkowania SUV, ale powiedzmy że podniesiony, bardzo sprężysty i praktyczny kompakt. Mam dzieci, więc ważna była dla mnie ilość miejsca z tyłu i bagażnik. Auto na codzień służy mi do wyjazdów w kontekście biznesowym, więc zależało mi na dobrym wyglądzie, który w wersji R-line jest naprawdę niezły i nieco agresywny. Ważnym kryterium była cena i tu Seat wychodzi z naprawdę dobrymi warunkami finansowymi jak na tego typu auto. Tiguan w tym wyposażeniu jest już konkretnie droższy. Największe obawy: jak będzie radził sobie 2.0 TSI w benzynie przy takiej masie, jakie będzie rzeczywiste spalanie miasto ! , czy DGS da radę i czy nie laguje, czy zawieszenie nie będzie zbyt twarde, oraz inne obawy Ogólnie, jeżeli komuś nie przeszkadza twardość zawieszenia to polecam z czystym sumieniem w wersji z automatyczną skrzynią biegów.
Wrażenia
5,0
Silnik
Zbiera się bardzo fajnie i ładnie pracuje. Nie ma problemu w trasie, aby dynamicznie wyprzedzać czy ruszyć na ostro spod świateł.
4,0
Skrzynia biegów
Jeśli chodzi o DSG uważam, że jest to jeden z największych atutów tego auta. Bardzo płynna zmiana biegów. Auto bardzo żwawo zbiera się w mieście, z wrażeniem, że jest więcej koników.
Jedyna wada to tryb ECO meczy jazda na nim .
5,0
Układ jezdny
Auto choć jest suvem prowadzi się bardzo pewnie. Nie ma czegoś takiego, że wchodzimy w zakręt a sekundę później wchodzi buda (jak np. w w autach na F ). Wszystko zestrojone jest na sztywno. I tu ważna uwaga. To zawieszenie i przy kołach 19-tkach jest moim zdaniem już bardzo twardo.
4,0
Karoseria
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność bardzo
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zarzutu. ( a wiem że niektóre marki mają z tym kłopot )
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z minusów duży tunel pod nogami pasażerów z tyłu. Ogólnie miejsca jest akurat i pod tym względem jest komfortowo.
4,0
Wyciszenie
Nadkola do poprawy . W trybie sport i powyżej 130- 140 km/ h robi się już głośniej.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie wygląda tak, że w mieście w długich korkach średnia nie wygląda ciekawie, powolna jazda wychodzi dość drogo (ok. 10-12l/100 ). Ogólnie auto średnio pali 8,5 litrów. W cyklu mieszanym (krajówka, miasto, autostrada (bez szaleństw) 6-9l. W trasie przy spokojnej jedzie potrafi zaskoczyć 5.3. Spalanie mocno odzwierciedla styl jazdy.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TSI 190KM 140kW
[l/100km]