Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Tiguan II SUV

Wojtek, 3 dni temu
Silnik 2.0 TSI 190KM 140kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 135 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Volkswagen Tiguan II SUV 2.0 TSI 190KM 140kW 2019-2020 - Oceń swoje auto
4,50
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Zawieszenie
5,0
Całokształt
Czytając różne opinie przed zakupem miałem mieszane uczucia, dlatego postaram się w sposub beztrony opisać auto i jak to wszystko wygląda z mojej perspektywy. Tiguan II spełnia większość moich potrzeb i pewnymi rzeczami zaskakuje pozytywnie . Zdecydowałem się na wersję R-line z DSG 2.0TSI 190KM . Oczekiwania i potrzeby (każdy ma inne): Z racji że jestem osobą wysoką potrzebowałem raczej wyższego auta. Na początku przymierzałem się np. do Mazdy 6, passata,itp . ale pomimo, że jest to fajne auto czułem się w nim klaustrofobicznie i wsiadanie za kierownice dlamnie uciążliwe . Gdy wsiadłem do Tiguana II i, stwierdziłem, że to jest to, o co mi chodzi ponieważ auto jest przestrzenne, wyższe, ale nie za wysokie. Nie jest to rozbujany na miękko wielki i trudny do zaparkowania SUV, ale powiedzmy że podniesiony, bardzo sprężysty i praktyczny kompakt. Mam dzieci, więc ważna była dla mnie ilość miejsca z tyłu i bagażnik. Auto na codzień służy mi do wyjazdów w kontekście biznesowym, więc zależało mi na dobrym wyglądzie, który w wersji R-line jest naprawdę niezły i nieco agresywny. Ważnym kryterium była cena i tu Seat wychodzi z naprawdę dobrymi warunkami finansowymi jak na tego typu auto. Tiguan w tym wyposażeniu jest już konkretnie droższy. Największe obawy: jak będzie radził sobie 2.0 TSI w benzynie przy takiej masie, jakie będzie rzeczywiste spalanie miasto ! , czy DGS da radę i czy nie laguje, czy zawieszenie nie będzie zbyt twarde, oraz inne obawy Ogólnie, jeżeli komuś nie przeszkadza twardość zawieszenia to polecam z czystym sumieniem w wersji z automatyczną skrzynią biegów.
Wrażenia
5,0
Silnik
Zbiera się bardzo fajnie i ładnie pracuje. Nie ma problemu w trasie, aby dynamicznie wyprzedzać czy ruszyć na ostro spod świateł.
4,0
Skrzynia biegów
Jeśli chodzi o DSG uważam, że jest to jeden z największych atutów tego auta. Bardzo płynna zmiana biegów. Auto bardzo żwawo zbiera się w mieście, z wrażeniem, że jest więcej koników. Jedyna wada to tryb ECO meczy jazda na nim .
5,0
Układ jezdny
Auto choć jest suvem prowadzi się bardzo pewnie. Nie ma czegoś takiego, że wchodzimy w zakręt a sekundę później wchodzi buda (jak np. w w autach na F ). Wszystko zestrojone jest na sztywno. I tu ważna uwaga. To zawieszenie i przy kołach 19-tkach jest moim zdaniem już bardzo twardo.
4,0
Karoseria
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność bardzo
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zarzutu. ( a wiem że niektóre marki mają z tym kłopot )
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z minusów duży tunel pod nogami pasażerów z tyłu. Ogólnie miejsca jest akurat i pod tym względem jest komfortowo.
4,0
Wyciszenie
Nadkola do poprawy . W trybie sport i powyżej 130- 140 km/ h robi się już głośniej.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie wygląda tak, że w mieście w długich korkach średnia nie wygląda ciekawie, powolna jazda wychodzi dość drogo (ok. 10-12l/100 ). Ogólnie auto średnio pali 8,5 litrów. W cyklu mieszanym (krajówka, miasto, autostrada (bez szaleństw) 6-9l. W trasie przy spokojnej jedzie potrafi zaskoczyć 5.3. Spalanie mocno odzwierciedla styl jazdy.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TSI 190KM 140kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volkswagen Tiguan II SUV 2.0 TSI 190KM 140kW
Średni koszt przejechania 100 km
67,00 zł
11,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Tiguan II SUV