Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Tiguan II SUV

Tiguan, 4 lata temu
Silnik 1.5 TSI EVO 150KM 110kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 20 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Volkswagen Tiguan II SUV 1.5 TSI EVO 150KM 110kW 2018-2020 - Oceń swoje auto
3,50
18% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Inne : Bagażnik z opcją Easy Open/Easy Close
Silnik : Na plus pod względem stosunkowo małego spalania oraz elastyczności (efektu turbodziury nie unikniemy, ale jak na taką małą pojemność to daje radę o ile auto nie jest zapakowane i nie wieziemy pasażerów, przy pełnym załadunku silnik traci elastyczność). Na minus: KANGUROWANIE I SZARPANIE NA 1 I 2 BIEGU - patrz Uciążliwe usterki
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : 1.5TSI 150KM manualna skrzynia biegów - kangurowanie i szarpanie na 1 i 2 biegu. Problem, który dotyka różne modele z tym silnikiem. Nadal brak rozwiązania problemu. Bardzo utrudnia normalne użytkowanie auta, szczególnie w jeździe miejskiej - korki i jazda na 1 i 2 biegu.
Układ hamulcowy : Problemy z hamulcami tylnej osi. Buczenie i bicie tarcz hamulcowych nawet przy niskich przebiegach auta.
Karoseria : Hałas w kabinie. Natężony szum powietrza w okolicach słupka A już po przekroczeniu 100km/h
3,0
Całokształt
1. 1.5TSI 150KM manualna skrzynia biegów - kangurowanie i szarpanie na 1 i 2 biegu. Brak rozwiązania na szarpanie silnika! Zdecydowanie nie polecam tego silnika! 2. Hałas w kabinie w okolicach lusterek i słupka A. Mam bezpośrednie porównanie z Golf VII i w Tiguanie jest zdecydowanie głośniej. 3. Problemy z hamulcami tylnej osi. Buczenie i bicie tarcz hamulcowych nawet przy niskich przebiegach auta. Na szczęście reklamacja uznana przez VW. Jest akcja naprawcza dla tego problemu. Jako rozwiązanie VW wymienia cały zestaw, czyli tarcze + klocki. Przyczyną problemu jest materiał klocków hamulcowych, który zostaje na tarczach hamulcowych. Serwis zaleca nie używać AutoHold ?! :/ Ten sam problem z klockami hamulcowymi występuje również w Passacie oraz Superbie. Prawdopodobnie ten sam dostawca klocków. 4. Auto jest bardzo miękko zestrojone przy standardowym zawieszeniu. Buja się na zakrętach i nie ma pewności w prowadzeniu. Efekt potęguje standardowy rozmiar opon w rozmiarze 215/65 R17. Oczywiście są też plusy - nie trzeba omijać studzienek na drodze :) Miękkie zawieszenie + balony zwiększają komfort przy jeździe na wprost
Wrażenia
1,0
Silnik
1.5TSI 150KM manualna skrzynia biegów - kangurowanie i szarpanie na 1 i 2 biegu
3,0
Skrzynia biegów
Szarpanie na 1 i 2 biegu. Może nie wynika z samej skrzyni ale odbiera radość z korzystania z manualnej skrzyni biegów. Pozostałe biegi ok.
4,0
Układ jezdny
Auto jest bardzo miękko zestrojone przy standardowym zawieszeniu. Buja się na zakrętach i nie ma pewności w prowadzeniu. Efekt potęguje standardowy rozmiar opon w rozmiarze 215/65 R17. Oczywiście są też plusy - nie trzeba omijać studzienek na drodze :) Miękkie zawieszenie + balony zwiększają komfort przy jeździe na wprost
5,0
Karoseria
OK
Komfort
5,0
Widoczność
OK
5,0
Ergonomia
OK
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
OK
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca w środku dla kierowcy i pasażerów. Odstęp między przednimi fotelami a tylną ławką podobny do tego w Passacie. Oczywiście przy odsuniętej ławce maksymalnie w stronę bagażnika.
2,0
Wyciszenie
Szum powietrza w okolicach słupka A
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
3,0
Stosunek jakość/cena
Gdyby nie problemy z silnikiem 1.5TSI oraz tylnym układem hamulcowym, zdecydowanie byłoby lepiej
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nierozwiązany problem z szarpanie silnika na 1 i 2 biegu.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 TSI EVO 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Volkswagen Tiguan II – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Volkswagen Tiguan II SUV