Silnik
: Spodziewałem się gorszych osiągów i zużycia paliwa z tym silnikiem, ale pozytywnie mnie zaskoczył.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Szumy opływowe, źle założona uszczelka pod oknem, kołatanie z tyłu samochodu.
4,0
Całokształt
Samochód wygodny, dość dynamiczny i ekonomiczny, jak na takie gabaryty. Parę rzeczy do poprawki.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jeździmy głównie we dwójkę, więc nie narzekam na niedostatki mocy, zwłaszcza w trybie Sport na DSG. Spalanie na początku ok. 9,5 l (głównie w mieście i zimą). Obecnie oscyluje średnio 7,5 - 8 l/100 km. Silnik dobrze wyciszony.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo dobra. Wcześniej miałem manuale i raczej z nich nie będę korzystał. Potrafi szarpnąć przy ruszaniu, ale to kwestia wprawy. Bardzo dobrze reaguje na pełne wciśnięcie gazu, szybko redukuje biegi i samochód sprawnie odjeżdża.
4,0
Układ jezdny
Mogłoby być lepiej. Samochód jest dość twardy i nieco wychyla się na zakrętach. Podskakuje na nierównościach i czasami dobija zawieszenie na poprzecznych przeszkodach na drodze.
4,0
Karoseria
Duża przestrzeń zarówno z przodu jak i z tyłu. Bagażnik średniej wielkości. W Focusie hatchback miałem 375 l, a wydawał się większy niż w Tiguanie w standardzie ponad 500 l. Nie wiem jak to jest mierzone, ale coś jest nie tak. W okolicach prawego lusterka wyszła na zewnątrz uszczelka z pianki spod uszczelki gumowej (serwis naprawił). Z prawej strony bardziej słychać szumy opływowe powietrza, choć wszystko optycznie wygląda ok. Z tyłu słychać (też trudne do zlokalizowania) dziwne dźwięki - coś szeleści na dołkach. Ogólnie jakość wykonania nieco na minus w stosunku do oczekiwań.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność bardzo dobra we wszystkich kierunkach. Dodatkowo pomagają czujniki parkowania.
5,0
Ergonomia
Tu też jest ok., poza słabym dostępem do 2 portów USB za lewarkiem DSG w głębokim zagłębieniu. Trudno włożyć kabel czy pendrive. Dużo praktycznych schowków.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo dobrze to działa. Miałem okazję jeździć w zimie i w ciepłe dni i jest OK. Mam fotele Ergo active z podgrzewaniem, więc jest dodatkowy komfort cieplny.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca dość dla 4 osobowej rodziny. Wszędzie wygodnie i przestrzennie.
4,0
Wyciszenie
Silnik wyciszony bardzo dobrze. Nawet przy gwałtownym wciskaniu gazu w trybie sport nie ma dyskomfortu. Natomiast irytują wspomniane szumy opływowe po prawej stronie. Dodatkowo mocno słychać opory toczenia na oponach letnich (Michelin Premacy 3). Zimówki Hankook były cichsze.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa obecnie ok. 7,5 - 8l, więc w porządku jak na taki samochód. Wymieniłem pozaprogramowo olej po 4 000 km i koszt 480 zł z filtrem - dość drogo uważam. Poza tym mam pakiet serwisowy na 4 lata.
4,0
Stosunek jakość/cena
Z jakością premium u VW to przesada, więc cena mogłaby być co najmniej 10% niższa.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Szumy wokół lusterka pasażera, źle zamocowana uszczelka pod oknem pasażera, irytujące dźwięki w okolicach bagażnika (sprawdzałem wszystko co przewożę i nie jest to źródłem tych niedomagań).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie było.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 TSI EVO 150KM 110kW
[l/100km]