Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Tiguan II SUV

piernik87, 5 lat temu
Silnik 1.5 TSI EVO 150KM 110kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 500 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volkswagen Tiguan II SUV 1.5 TSI EVO 150KM 110kW 2018-2020 - Oceń swoje auto
4,43
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Dość dynamiczny
Zawieszenie : Komfortowe
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : Skrzynia szarpie przy małych prędkościach
5,0
Całokształt
W miarę ciche w mieście, na trasie, od ok. 100-110 robi się głośniej. 120 jest jeszcze w miarę, przy 140 jest już za głośno. Opinia subiektywna, dla kogoś może to być super cicho (jak przesiadł się z Tico). Spalanie chyba normalne, nie wiem. Po 4000 km głównie w dużym zakorkowanym mieście średnio 9,2l. Odcinki w mieście to często 12l nawet latem i 8km czy dłuższe (oczywiście klima non stop, żadnego otwierania okien - nie po to się ma w miarę wyciszony samochód żeby słuchać terkotania starych diesli obok i to wdychać). Na trasach, autostrada bądź krajówki może być poniżej 6l, z reguły 6-7l - chyba okej. Pozycja za kierownicą okej, miejsca dla w miarę wysokich sporo (186cm) z przodu i z tyłu. Klima z tyłu trochę biednie chodzi. Prowadzanie - nie mam pojęcia, bo wieloma nie jeździłem - do spokojnej jazdy okej. Widoczność bardzo dobra w każdą stronę. Systemy wspomagające dobre, nie wyobrażam sobie już jazdy bez blind spot monitora. Lane assist to taka ciekawostka, nieraz się totalnie gubi na rozwidleniach (powierzchnie wyłączone z ruchu) i prowadzi na śmierć. Na autostradzie działa bardzo dobrze. Rozpoznawanie znaków totalnie do dupy. ACC ekstra. Kamera cofania jest okej, jakość w porządku. Kręcenie kierownicą wygina linie prowadzące (niby oczywiste, ale nie w Toyota). System ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu to genialna sprawa. Wyjazd z ciasnego parkingu tyłem na drogę gdzie jedzie się 70 albo szybciej - o niebo bezpieczniejszy. Samochód potrafi się zatrzymać kiedy Ty nawet nie widzisz potencjalnej przeszkody/auta - parę razy się przydało. Klima działa dobrze. Dźwięk standardowego systemu audio bardzo zwyczajny, ani tragiczny, ale na pewno nie dobry. Silnik - ciągnie od dołu, można ruszać bardzo dynamicznie. Powiem inaczej, ciężko nie ruszyć dynamicznie. Pierwsze 20km/h trzeba bardzo delikatnie muskać gaz, inaczej rusza dość wartko. Automat jest dość powolny przy nagłym wyprzedzaniu, depnięciu gazu. Jak DSG jest takie szybkie (tak słyszałem), to aż strach co jest u innych. Nieraz od wdepnięcia gazu do zrzucenia biegów i ruszenia mija 1-2s. Ogólnie dynamika okej, powyżej 100 też w miarę rozsądnie można przyspieszyć (tzn. na autostradzie). Bagażnik wydaje się okej, ale to 600 coś litrów to jakaś bajka. Wygląda raczej na 350-380l. 600 litrów to wartość kiedy przesunie się tylną kanapą maksymalnie do przodu (wtedy pasażerowie muszą być bez nóg). Nawigacja jest dość słaba w porównaniu do Google Maps. Ale to chyba każda. Virtual Cockpit jest okej, ale w zasadzie... trochę bezużyteczny. Cały czas i tak patrzę na to samo. Jedyna przydatna opcja, to strzałki nawigacji (ale nie Google Maps!) na ekranie, ale do tego nie trzeba virtual cockpit. Na 1 rzut oka wydaje się super, po paru miesiącach - uważam że szkoda kasy.
Wrażenia
4,0
Silnik
Moc okej do stonowanej jazdy. Przy wyższych prędkościach brakuje odejścia dość znacznie.
4,0
Skrzynia biegów
Okej, ale wolna przy nagłym depnięciu (1-2 s opóźnienia) i szarpie przy niższych prędkościach (prawie zawsze).
3,0
Układ jezdny
Wydaje mi się, że jest dość twardo na dziurach w mieście. A dziur w Polsce jest dużo. Nie mam DCC.
5,0
Karoseria
Nie wiem co tu napisać, samochód póki co nowy, jaki jest każdy widzi.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność jest dobra, do przodu na boki i do tyłu. Polecam jednak wziąć co najmniej kamerę cofania - żałuję, że nie mam 360 stopni. Oczywiście w razie czego pomaga Park Assist, system jest bardzo dobry, ale czasem się myli (chce parkować prostopadle tam gdzie auta stoją równolegle).
4,0
Ergonomia
Bardzo wygodne, mnóstwo miejsca dla wysokich. Zakres regulacji kierownicy trochę za mały.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko grzeje jak w piekarniku. Ogólnie jeżdzę cały rok z klimą, latem i zimą, odparowanie szyb dobre.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mnóstwo miejsca dla 4 wysokich osób. Dużo miejsca na kolana jak i na stopy z tyłu (dla osoby ok. 186cm).
4,0
Wyciszenie
Jest okej. W mieście dobrze izoluje, do 100-110 też. Powyżej robi się już lekko głośniej do 120. 140 - mogłoby być ciszej.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Narazie żadne. Pali sporo.
4,0
Stosunek jakość/cena
Chyba okej.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 TSI EVO 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volkswagen Tiguan II SUV 1.5 TSI EVO 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
46,00 zł
7,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Tiguan II SUV