Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Tiguan II SUV

kierowca, ponad rok temu
Silnik 1.4 TSI 150KM 110kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 56 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Volkswagen Tiguan II SUV 1.4 TSI 150KM 110kW 2016-2018 - Oceń swoje auto
4,57
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Wszystko+bezaawaryjność
5,0
Całokształt
A więc kolejna ocena po przebiegu ok 40 tysięcy km. Od ostatniej oceny upłynęło 3 lata. Moja pozytywna ocena się tylko potwierdziła. Samochód jest komfortowy, zawieszenie nie dobija, zużycie oleju to ok. 1l.12/13 tys. Od początku jest podobne. Jedyna wymiana to klocki po 50 tysiącach jazdy miejskiej. Wynik moim zdaniem świetny-wczesniej jeździłem francuzami. Silnik pracuje harmonijnie ale zestopniowanie skrzyni biegów powoduje, że jako taki nie jest dynamiczny. Zużywa ok. 9,5 - 10 l w mieście. Przede wszystkim nic nie trzeszczy, zgrzypi, klekocze. Mimo ogólnie trudnych warunków miejskich baaardzo solidnie zmontowany. Wnętrze również nie starzeje się. Samochód polecam bezwarunkowo.
Wrażenia
5,0
Silnik
Dość oszczędny harmonijny silnik. Cichy do ok 3 tysięcy obrotów. Aha nie ma potrzeby kręcić go powyżej tej granicy. Charakterystyka bliższa dieslowi. 6 bieg to typowy nadbieg-do użytku tylko na autostradzie.
5,0
Skrzynia biegów
Pracuje bez zarzutu. Łatwo wchodzą biegi z przyjemnym oporem.
4,0
Układ jezdny
Wszystko w porządku
5,0
Karoseria
Solidna. Lakier bardzo trwały-odporny na "biologiczne" odpadki. Brak odprysków ale jeżdżę głównie po mieście. Dość twarda blacha co było widać po gradobiciu w porównaniu do innych marek. Ale to już nie dawny VW. To se ne vrati.
Komfort
4,0
Widoczność
Słupek nieco zasłania. Bywają lepsze rozwiązania.
3,0
Ergonomia
Obsługa lusterek jakimś dziwnym pokrętełkiem. Nawiewy, za mała możliwość pionowej regulacji
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima w lecie super - wydajna. W zimie brak efektywnego ustawienia nawiewu ciepłego powietrza.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W porządku. Ale subiektywnie lepiej mają pasażerowie z tyłu niż z przodu.
5,0
Wyciszenie
Kwadratowa buda jest głośniejsza ale tak od 130 km/h
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Całkowicie bezawaryjny ale serwis autoryzowany drogi.
5,0
Stosunek jakość/cena
W 2018 roku kupiony za dzisiejszą cenę VW POLO z silnikiem 1.0
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic tylko klocki tył i przód
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Krótko nic.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen Tiguan II SUV