Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Tiguan II SUV

Kabe, 7 lat temu
Silnik 1.4 TSI 150KM 110kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 15 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volkswagen Tiguan II SUV 1.4 TSI 150KM 110kW 2016-2018 - Oceń swoje auto
4,85
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Silnik 1,4 TSI 150KM ACT jest naprawdę bardzo cichy, do tego obawiałem się dużego spalania przy tej sylwetce i masie auta. Okazało się że jak to w TSI jadąc bardzo dynamicznie z prędkościami autostradowymi spalanie może być duże ale dynamika zaskakująco dobra jak na 150KM, natomiast jadąc przepisowo drogami pozamiejskim gdzie jest dozwolone 70/80/90 km/h spalanie potrafi byś poniżej 6L, u mnie już kilka razy tak wyszło na poziome 5,8L.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : początkowo na terenie Polski nie działało rozpoznawanie znaków drogowych, ale od 05.2017 jest poprawione oprogramowanie ktore rozwiązało ten problem. Pomijam fakt na ile takie rozpoznawanie przydaje się na polskich drogach gdzie znaki stoją czasami w cały świat ...
5,0
Całokształt
Bardzo przemyślany samochód, kompaktowy jeśli chodzi o wymiary zewnętrzne, a jednocześnie zadziwiająco obszerny wewnątrz. Super praktyczna tylna kanapa z możliwością przesuwania o 18cm do przodu, kilkoma stopniami pochylania oraz z podziałem 40/20/40.
Wrażenia
5,0
Silnik
Do wersji z manualną skrzynią biegów i napędem na jedną oś to najlepszy wybór. Zaskakuje tym jak bardzo jest cichy. Dynamika i ekonomika stoją razem na bardzo dobrym poziomie.
5,0
Skrzynia biegów
Przy manualnej skrzyni biegi praktyczne same wskakują. Wzorowo. Na trasie wrzucony 6 bieg właściwie nie wymaga już zmiany. Komputer podpowiada by włączyć go już przy 60-65 km/h
5,0
Układ jezdny
Jest to SUV, sylwetka wysoka więc nie można oczekiwać cudów. Ale jest na całkiem dobrym poziomie. W wietrzne dni na trasie podmuchy wiatru niestety odczuwa się już bardzo.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobrze, na dużym i czytelnym wyświetlaczu obraz z kamery widać szczegółowo. System automatycznego parkowania który jest w komplecie z kamerą dodaje bardzo wygodne czujniki boczne które pokazują odstęp od mijanych na małej prędkości przeszkód, bardzo się to czasami przydaje i ułatwia życie.
5,0
Ergonomia
Standardowo dla VW na bardzo dobrym poziomie. Bez większych uwag. Jedyną niedogodnością wymagającą przyzwyczajenia przy elektrycznie zamykanej klapie jest to, że wcześniej musimy zamknąć drzwi, bo z poziomu bagażnika nie można zamknąć całego samochodu (ewentualnie pilotem którego w tym aucie nie trzeba wyjmować z kieszeni co jest bardzo wygodne).
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Plus za 3 strefową klimatyzację w standardzie. Z jednej strony dziecko może regulować samo z tyłu, a drugiej mamy nad tym kontrolę na wyświetlaczu z przodu. Moja wersja ma podgrzewaną kierownicę i podgrzewane fotele co sprawdza się zimą jeśli parkuje się pod "chmurką".
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W pierwszym rzędzie z przodu jest bardzo dobrze, a w drugim z tyłu według mnie jeszcze lepiej. Rozczarowuje na początku trochę wielkość bagażnika, ale po pół roku użytkowania właściwie nie odczułem by mi brakło miejsca. Okazuje się że przy obniżonej podłodze jest na tyle głęboki że wchodzą 2 poziomy toreb i miejsca mi jeszcze nie brakło. W razie czego awaryjnie można 40%, 60% lub całość siedzenia przesunąć trochę do przodu.
5,0
Wyciszenie
Rewelacja, obawiałem się szumów dość dużych lusterek oraz z przednich słupków. Według mnie niewiele je słychać, a na pewno ciszej niż miałem w Golfie 6. W komplecie z bardzo cichyba 1,4TSI jest naprawdę dobrze. Duży atut tego auta.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Można przedłużyć gwarancję nawet do 5 lat oraz w bardzo atrakcyjnych cenach zakupić pakiet serwisowy na 4 lata dzięki czemu przeglądy nie będą dodatkowo już nic kosztowały, w tym zawarty jest koszt oleju, świec, filtrów itp. Koszt serwisu VW nie był nigdy najdroższy, a przy takim pakiecie stał się jeszcze bardziej przewidywalny. Fajna sprawa. Ten silni naprawdę przewidywalnie pali, jeśli jeździmy spokojnie to nawet mniej niż się spodziewamy (5,8L-6,4L). Natomiast w dużych korkach na krótkich odcinkach lub piłując go ostrym przyspieszaniem przy dużych prędkościach powyżej autostradowych 140km/h spali powyżej 10L. Natomiast średnie spalanie na odcinku 6tys km wyszło u mnie 7,9L
4,0
Stosunek jakość/cena
Niestety cena nie jest najniższa, zwłaszcza jak chce się mieć w samochodzie różne nowinki które VW teraz ma dostępne na równi z autami wyżej pozycjonowanymi. Pod tym względem to naprawdę atrakcyjny wybór. Ale nie jest to tani samochód. Co do jakości oraz użytych materiałów to generalnie jest to atut tego auta, zawsze można się oczywiście do czegoś przyczepić, ale jest lepiej niżu większości konkurentów według mnie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Trudno po pół roku się jakoś wypowiadać w tej kwestii. Dotychczas nic się nie działo i liczę że tak pozostanie, jak coś to mam 5 letnią gwarancję. Mam nadzieję że będzie zbędna :-)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volkswagen Tiguan II SUV 1.4 TSI 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
32,00 zł
7,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Tiguan II SUV