Design- kwestia gustu, po prostu das auto, może się podobać, ale są ładniejsze. Reszta to trochę z freude am Fahren, trochę z innovation that excites.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik zaskakująco żwawy, elastyczność godna diesla, turbina robi swoje i już od dołu ładnie ciągnie, spalanie 5,5-8 zależnie od trasy i stylu jazdy
4,0
Skrzynia biegów
Jest nieźle, ale mogłoby być lepiej, 1-2 wchodzi trochę topornie, reszta poprawnie, chętnie widziałbym tu DSG
5,0
Układ jezdny
Mocne wspomaganie na początku trudno wyczuć, później za to daje komfort użytkowania, pewne prowadzenie i trzymanie, wyczuwalne podsterowność przy pełnym załadowaniu, świetny promień skrętu (lepszy niż w Kudze I),
Komfort
4,0
Widoczność
Z racji pozycji za kierownicą, dobrze widać wszystko dookoła, trochę słychać wybieranie drobnych nierówności
5,0
Ergonomia
Jak to VW, politycznie poprawny, ale bez fajerwerków, wszystko na miejscu, można obsługiwać z zamkniętymi oczami
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja 3- strefowa, jedno z pozytywnych zaskoczeń - b. wydajna, ciepło również szybko dostępne
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu, pomimo fotela podniesionego do góry (pozycja taboretowa) wciąż zostaje miejsce nad głową (188cm wzrostu), chociaż obniżona krawędź dachu (góra szyby) utrudnia już obserwację świateł na skrzyżowaniu. Miejsca na boki i na nogi pod dostatkiem. Z tyłu jest bardzo dobrze - 2 wysokie foteliki, bez problemu z wsiadaniem, możliwość przesuwania tylej kanapy daje dodatkowe możliwości aranżacji przestrzeni. Wysokie osoby również nie będą miały problemu z tyłu. Tutaj o niebo lepiej niż w Kuga I.
4,0
Wyciszenie
Auto wydaje się dość dobrze wyciszone, ale do pewnych prędkości 140-150, później robi się głośno, ale to raczej zasługa wyższej sylwetki. Silnik dobrze wyciszony, nie daje się we znaki przy takich prędkościach.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Narazie b. dobrze. Przegląd chyba na 40k, tylko wymiana oleju, czego serwis przy tym przebiegu nie wymaga :p, ad blue nie trzeba , oleju nie bierze...
4,0
Stosunek jakość/cena
Jakość dobra, lepiej niż Tucson, Sportage, czy Kuga, ale cena za trochę lepiej wyposażone auta za wysoka (dochodzi do 200k)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
18000km, na zimnym zaczęło szumieć jakieś łożysko, chyba od napinacza, jeszcze nie zdiagnozowane, więcej usterek nie stwierdzono
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI 150KM 110kW
[l/100km]