Nie nazwał bym go małym suvem. Zastanawiałem się nad CX5, RAV4 i CRV w benzynie. Wszystkie z silnikami 2.0. Na dzień dzisiejszy uważam, że 1.4 TSI o ile chodzi o osiągi zostawia je daleko w tyle (przyspieszenie, elastyczność, zużycie paliwa). Za mazdą przemawiał wygląd zewnętrzny ale bałem się drgających lusterek, falującej maski i hałasu, w RAV4 nie podoba mi się z tyłu parapet, a silnik CRV może i nie najgorszy, ale konstrukcja już chyba 15 letnia po iluś modyfikacjach.
Wrażenia
4,0
Silnik
Zawsze może być lepiej. Ale jak na 1,4 jest i tak rewelacyjnie, lepiej niż konkurencja z silnikami 2.0
4,0
Skrzynia biegów
Wszystko ok
4,0
Układ jezdny
W sam raz
Komfort
4,0
Widoczność
JAk to SUW-ie. Mam czujniki z przodu z tyłu.
4,0
Ergonomia
Niektóre rzeczy można zrobić lepiej. Z tą niemiecką ergonomią to lekka przesada. Kwestia przyzwyczajenia.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
bez zastrzeżeń
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 1,9 m z przodu i z tyłu bez problemu. Bagażnik nie jest zbyt wielki, ale większego nie potrzebuję
5,0
Wyciszenie
W porównaniu do ww konkurencji rewelacja. Przy 160-170 można spokojnie w środku rozmawiać, więcej nie jechałem
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
jak na razie tylko paliwo, wykupiłem 4 letni pakiet przegladów
4,0
Stosunek jakość/cena
Chciałoby się taniej, ale w pakiecie są światła LED-są super, system bez kluczykowy. I dużo różnych systemów i bajerów. O ile chodzi o konkurencje to w cenie która zapłaciłem miałbym z tego co najwyżej połowę. Bo albo nie ma w ofercie albo są w wersjach najwyższych.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
samochód nowy - brak
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
samochód nowy - brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI 150KM 110kW
[l/100km]