Ocena kierowcy - Volkswagen Tiguan II SUV Facelifting
Artur,
5 dni temu
Silnik 2.0 TSI 245KM 180kW
Rok produkcji 2024
Przebieg:
15 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,29
Podobnie do średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu
: bardzo sprawny napęd 4x4, na śliskim oraz na śniegu niewzruszony idzie do przodu i skręca jak należy
4,0
Całokształt
Pomimo, iż wciskano mi nowy model zamówiłem jednego z ostatnich do produkcji w wydaniu II (styczeń 2024). Generalnie jest to rozsądne auto z kilkoma niedoróbkami. Oczywiście główny problem to Android w Harman i ciągłe problemy z resetowaniem ustawień audio, rozłączaniem itd. Kilka razy w serwisie, ale oczywiście nie ma procedur do tego typu napraw.. Czyli klasyka, update oprogramowania, działa dobrze do kolejnego uruchomienia. Samsung S24 to wróg tego auta, z Motorolą nieco lepiej (przerywa, ale przynajmniej nie resetuje ustawień). Jakość montażu raczej taka sobie. Okolice zegarów przy lekkim dotknięciu trzeszczą.Na szczęście w czasie jazdy jeszcze nic nie trzeszczy. Pół biedy, ze da się ten tragiczny Lane Assist wyłączyć dwoma kliknięciami, ale niestety nie da się tego ustawienia zapamiętać. Także każde odpalenie to trzy kliknięcia, start stop i dwa na Lane Assist. Niepotrzebnie chyba zamówiłem "sportowe" zawieszenie bo sportowe to tu nic nie jest. Niepotrzebnie auto jest dość twarde i to nie sportowo :(
Największy fuckup to wyciek oleju z uszczelniacza skrzyni DSG wykryty przy przebiegu 1.100 km (pierwsza wymiana oleju poza serwisem). Serwis ściemniał, że to nic poważnego, ale wymienili uszczelniacz i przy kolejnej wymianie (11.000) było ok. Tłumaczyli wpadkę faktem montowania zespołu napędowego przez roboty... No comment..
Wrażenia
5,0
Silnik
wystarczająca moc, spalanie dość wysokie, ok 11l/100km.
4,0
Skrzynia biegów
na szczęście nie wrzuca za szybko wyższych biegów, ale czasami trzeba reagować manetkami gdy pod górę ciągnie na 6 lub 7 biegu
4,0
Układ jezdny
W wersji ze "(sportowym, obniżonym) " zawieszeniem nieco za twarde
4,0
Karoseria
niestety te nowsze reflektory, tragiczny tylny pas z udawanymi wydechami sprawiają, iz auto wygląda gorzej niż te przed liftem :(
Komfort
5,0
Widoczność
bardzo dobrze, jak to w suvach
4,0
Ergonomia
nieźle, bo jeszcze można temperaturę regulować tym częściowo dotykowym panelem, no i tablet nie za duży..
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
działa bardzo sprawnie, pomimo szklanego dachu latem daje bez problemu radę
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
jak na auto do miasta przestrzeni pod dostatkiem
4,0
Wyciszenie
generalnie całkiem niezłe wyciszenie, może troszkę nadkola dają się we znaki
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
zobaczymy po gwarancji...
4,0
Stosunek jakość/cena
biorąc pod uwagę absurdalne ceny nowych aut to 210 k (po rabacie) za mocno doposażonego, dość mocnego suva wydaje się rozsądne.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Android i system audio bardzo kapryśne. Brak update do samsungów
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
wyciek oleju przy 1.000 km to porażka. reszta na razie (15.000) jest ok
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TSI 245KM 180kW
[l/100km]